Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2233 ggr
[MargaretaA]
0

Svårt att sova

Har jag haft sedan jag startade LCHF för tio månader sedan. Faktiskt den enda tråkiga biverkning jag upplevt.

Jag har svårt att somna, vaknar flera gånger varje natt och ger upp och går upp tidigt på morgon. Av någon underlig anledning är jag ändå inte särskilt trött på dagen så det kan vara så att sömnbehovet har minskat.

Någon annan som upplev detsamma och/eller kan ge en bra förklaring på detta fenomen. Sömnen var god tidigare och det är inte så att jag ligger och ältar problem om nätterna….

goliath
0

Kanske det inte är ett problem utan en gåva? Jag hade gett mitt lingfinger för att slippa min extrema morgontrötthet.. :)

[MargaretaA]
0

haha ja så kan man också se det. Faktum är att jag betraktar det gudabenådade och givande tillståndet mitt emellan sovande och vaken som en gåva. och det har jag absolut mer av nu Flört

magma
0

Jag vet att många känner ett minskat sömnbehov. Själv så har jag fått mycket lättare att somna på kvällarna, från två, tre timmar till 30-45 minuter. Vaknar också mindre på nätterna. Men är fortfarande lika trött på mornarna när jag vaknar…