Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 967 ggr
dufva
0

Bra artikel!

En väldigt bra artikel som förklarar hur kroppen drabbas av överkonsumtionen av kolhydrater finns på Annika D:s blogg i dag.

Den förklarar på ett bra sätt hur och varför vi blir överviktiga och sedan  drabbas av följdsjukdomar..

Pasi
0

Mycket bra artikel!
Bara att inse att jag varit nära att få diabetes med mina 14mmol bs efter måltid.Fundersam

Mervi
0

Den finns nu översatt till svenska så vi som inte är så kunniga i engelska språket kan också läsa den. Mycket bra och skrämmande läsning. Jag tror att jag också varit där innan jag gick ner min övervikt.

Doc
0

Pasi,

inte för att vara dum men 14 i bs är faktiskt över gränsen för diabetes… Fundersam Bra att du är på rätt sida nu.

Pasi
0

När de tog provet så visste jag inte alls hur högt det borde gå efter en måltid och sköterskan sa bara "Lite högt blodsocker!", jag svarade att jag ätit nyss, sen var det inget mer om det.Fundersam
Men fasteblodsockret har det inte varit nåt jättefel på - mellan 6,5 och 6,8, vilket även det har varit för högt, inser jag nu.

Anterrabae
0

Hmm.. Fråga: Är metabola syndromet endast förknippat med diabetes typ 2? Eller kommer det per automatik även vid diabetes typ 1??

*känner igen mig allt för väl*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Margareta
0

Jag har haft "lite högt blodsocker" sen jag väntade barn, sista gången för 14 år sedan. Jag har kostbehandlat mig själv eftersom jag varit vaksam med socker dels via Viktväktarna och dels för gravdiabetes och de har ändå inte reagerat. Så länge man är inom någon slags gränsvärden är det tydligen ok.

Gränsvärdena ändrades (höjdes) för varje gång jag var gravid (3ggr) och sista gången (1993) sa läkaren att jag var på väg mot typ2 men kunde hejda det med kosten. Det verkar jag ha lyckats med.

Numer pensionär i Nynäshamn