"bröd" som INTE smakar ägg?
Har provat en massa brödliknande recept, men tycker att allt jag rört ihop smakar mer eller mindre omelett. Allt blir så kompakt och "svampigt".
Vet att jag frågar efter något omöjligt egentligen, hehe, men tänkte om det finns -någon- som har tips på recept där man inte känner äggsmaken så tydligt.
Så att jag vet om det är lika bra att sluta försöka, och gilla läget med äggsmaken (eller sluta med brödsubstitut över huvud taget).
Lchf-bröd utan ägg överhuvudtaget vore underbart.
http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/tvattakta-frukostbullar-lchf/
Jag tipsar om dessa, gudomligt goda!!
#2: Nämen sedär, var ju inte mycket ägg i dem! Det enda brödrecept jag provat hittills som känns ganka ok är faktiskt från den bloggen, men dessa hade jag missat. Ska garanterat provas, har ju till och med både fibrex och bakepro hemma :)
# 2 kul att läsa din blogg! Ska verkligen testa flera av dina recept. Kul att variera sig!
HÄR finner du flera bröd du kan testa! 
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
folk som testat mina brödbullar brukar inte klaga på äggsmak eller svampighet!

jag tycker lembas bröd är helt ok.(sök här på kif) 3dl ost 3ägg 3msk majjo/cf sen har man lite vad man vill ..jag brukar ha fiberhusk o blandar till lagom konsistens. sen in i ugnen ca15min 225 grader som runda bollar tillplattade typ 4-5 stycken
Tack för alla tips! #6: ja, de där brödbullarna har jag allt sneglat på:-) ska provas
Skall det vara LCHF-bröd finns det som jag ser det tre möjligheter:
1. ägg
2. nötter och frön
3. fibrer som Fiberhusk, Bake Pro och liknande
För mig är de äggrika bröden bra, för jag har lite tröttnat på kokta ägg och omeletter. Lembasbröd är ett bra sätt för mig att få i mig ägg.
Jag tror att många av oss gärna äter lite nötter som mellanmål och/eller godis. Är det sessutom nötter i brödet kan det bli alltför mycket.
Även om också Lembasbröd innehåller lite Fiberhusk, så vet jag att jag inte vill äta särskilt mycket av bröd som är helt baserade på fibrer.
#4 Det är inte min blogg, utan bara en blogg jag länkade till för receptet.
Dock så är den en av mina favoritbloggar för inspiration =)

Dessa äter jag till frukost varje morgon. Älskar dom, har blivit beroende
Så goda och enkla och nej….dom smakar inte ägg. Underbart goda med mycket skinka och ost, mums!
http://www.lifezone.se/2011/02/24/se/en-lätt,-snabb-go-lchf-smörgås-2168010

Anvander du riktigt kokosmjol eller anvander du flingor som du har malt? Vatskemangden verkar inte tillracklig for 1 dl riktigt kokosmjol … det drar ju at sig sa mycket vatska. Det ar ju manga kommentarer om att det blir som smulor. Daremot med mandelmjol gar det kanske eftersom det inte drar at sig pa samma satt.

#12 Jag använder bara 1dl mandelmjöl. Tycker det blir absolut godast. Har testat med hälften av varje men då blir dom inte alls lika goda utan lite torrare. Med mandelmjöl blir dom saftigare med en lätt smak av mandel som är supergod med ost och skinka
Jag gör två varannan morgon. Äter en och spar en. Delar den i två halvor.
Förr åt jag alltid kokt ägg men kände mig "otillfredsställd" på nåt sätt. Nu blir jag nöjd!
#13 tänkte nästan det, för 1 dl kokosnötsmjöl och 1 dl mandelmjöl är inte det samma. kan omöjligt vara 1 dl kokosnötsmjöl i receptet med så lite vätska.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF

Jada forstar jag att de blir bra. Det ar vatskemangden till kokosmjolet som inte stammer … hon skulle andra det eftersom hon skriver mandel ELLER kokosmjol.
Håller med, det vilseleder folk att göra bröd som inte blir bra. Hon måste bara gissat utan att veta något om hur kokosnötsmjölet fungerar. 

Vill förtydliga att receptet inte är mitt utan Moniques så var hon fått det från vet jag inte. Men det med mandelmjöl kan jag verkligen rekomendera
Jodå, vi förstod att det var Moniques
eller iaf jag…
jag med! 

Fast inte sämre för det. Ett jättegott snabb alternativ 
tyckte inte om det, blir kaka för mig och inte bröd när det är mandel, och kokosmjölet gillar jag inte speciellt mycket heller. Föredrar mina bullar om jag ska baka bröd själv. Faktiskt kör vi med Nystart här hemma, guben föredrar det.

Jag har inte kollat på alla brödlänkar så detta kanske blir en upprepning….
Jag tycker inte om ägg och jag kan garantera att dessa smakar bröd. =)
Bunke 1
Vispa ihop 4 ägg, 1 dl grädde & ½ dl creme frache
Bunke 2
Blanda 2,5 dl pofiber, ½ msk fiberhusk, 2 tsk bakpulver, ½-1 tsk salt
Balanda bunke 1& 2 och låt svälla 15 minuter
Klicka ut 6 bröd och grädda 20-25 minuter 200 grader.
Igår när jag gjorde dessa blandade jag i oregano, jättegott! Tror dessutom att det kan vara en bra grund för det mesta…Kanel och lite sötning kan säkert bli en god bulle?