Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1960 ggr
Laurel
5

Fråga doktorn

Tittade på Fråga Doktorn om diabetes. De hade tydligen fått många brev om LCHF men de läste upp bara ett. Det kom ifrån en man som undrade vad han skulle äta i stället för grönsaker för han gick ner i vikt. Det fanns säkert många, många brev med berättelser hur personer blivit av med sin diabetes men det låtsades de inte om.

Tipset från läkarna i studion var att äta nyttigt (?) och att det inte gjorde något om diabetiker åt godis och glass ibland (?) Läkaren föreslog också att man skulle se diabetesen som en vän (?)

Litet frustrerande att höra på när man vet att så många blivit hjälpta av Annika D och LCHF-kosten!!!

gun92884
1

… vem behover fiender med sa'n van? Skrattande

KatNyb
2

Håller med! Jag reagerade på ett litet kryptiskt uttalande från diabetesdoktorn på slutet: att man tydligen kan bli av med sin diabetes. Vad menade han?? Det är nästan krimininellt hur man i media mörkar information om vilka hälsovinster man kan göra med LCHF. Men vi blir fler och fler som upptäcker detta Skrikandes. Det här är verkligen en gräsrotsrörelsen som kämpar emot okunnighet och vinstintressen. Jag skulle vilja se 20 år in i framtiden.

Effie
1

Jag fick intrycket att det enda som hjälpte var att motionera. Promenader och stavgång, så löste sig allt. Obestämd

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Hallongrottan
0

#3 Precis så upfattade jag det också. Jag tror att redaktionen blev bombarderad med mail från diabetiker som äter LCHF, men inte låtsades om det.

maxiq
1

Läkaren tyckte att diabetiker skulle äta medelhavskost eftersom det var den "mest utforskade kosten". Bra argument va?

LCHF var inte att rekommendera eftersom det inte fanns några långtidsstudier och att vissa patienter "inte mådde bra av den" och fick höga blodfettsvärden. Har vi hört det förut?

Obestämd

bustas
0

Ett sådant urvattnat-slätstruket-medel-lagom-program.  En lätt relaxad bakåtlutad expert som tyckte att man kan äta i princip allt med måtta. Inte är jag frustrerad inte.Skrikandes

Hanveden
2

Mikael Rydén var som en kopia av Stephan Rössner och det är väl så det blir när de inte bestämmer själva hur de skall tänka…

Här är en läkare som vågar gå emot sina kollegor nämligen Ralf Sundberg.

I hans bok "Forskningsfusket – så blir vi lurade av kost- och läkemedelsindustrin" avslöjar han hur det hela har gått till enligt denna recention av PALEOFRIEND

Med LCHF hälsningar  Cool .

starhawk
1

#5: Det vanliga bluddret att det inte finns några långtidsstudier av LCHF, men att det inte finns några långtidsstudier av tallrikskosten heller det nämnde han aldrig

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Laurel
0

Tittade på slutet en gång till för att höra vad doktorn sa som #2 undrade. Han sa att man skulle försöka acceptera sjukdomen som till och med går att bota om man lever… och där bröt programledaren in och sa… bra…. ja, just det sa läkaren. Vad han tänkte på fick man inte veta och det var dåligt av programledaren att inte fångade upp det och frågade hur man skulle leva i stället för att lägga orden i läkarens mun.

Jag skulle också vilja se 20 år framåt i tiden hur det ser ut då! Jag var på besök i Finland och där verkar LCHF vara mycket mer utbrett än vad det är här. Alla jag pratade med visste vad det är!

[Pennylane1]
0

Oj då måste det gått snabbt framåt, var inte så länge som, tycker jag mig minnas, finländare skrev här att inte många visste vad det var samt att det om man visste, sågs med stor misstänksamhet!?

[MargaretaA]
1

Det var det mest "intetsägande" jag sett på länge. Jag är ledsen för alla nyblivna diabetiker som såg detta program. Det gav inga konkreta svar alls Rynkar på näsan