Pasta hjälper mot migrän??
Jag har haft en envis migrän lördag och söndag. Proppat i mig allvärldens piller, inklusive mina i vanligt fall supereffektiva migräntabletter. Inget har hjälp.
Försökte äta lite iom att jag tog så mycket smärtstillande, men man är ju inte precis hungrig när det känns som om man ska spy närsomhelst.
Min man kokade spagetti (han är inte LCHFare) och jag tog en knapp dl, samman med riven ost och en klick smör. En halv timme senare var huvudvärken borta!
OK - det KAN vara en tillfällighet, men jag vet att jag ofta blir sugen på just pasta när jag är sjuk (det var därför jag provade), så nånting måste det vara. Är det stärkelsen som går in och påverkat nåt? Är det fler som har konstiga upplevelser med nåt liknande? Är det nån som vågar komma med en förklaring?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Är det inte så kanske att du behövde mat, överhuvudtaget, och att det var blodsockret som förändrades?
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
ibland hjälper det med mat för mig, jag har också migrän, som inte kommer så ofta eftersom jag äter inderal som förebyggande. Men jag har märkt många gånger, när det ändå sker, att det är mat som fattas. Eller åtminstone att det kan lindras av mat. Och då är det vilken mat som helst, har inte märkt skillnad med LCHF mot innan.
Inte konstigt alls då gluten blir en morfinliknande drog i oss…
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF

Oj, det var intressant Mariann. Så då finns det en förklaring.
Candidiasis kan, bland annat, orsaka migrän..

Tror det är åldern… fyllde precis 50 år.