Kesellalunch?
Innan jag började med LCHF åt jag kesella (kh 3,5) med en blandning av pumpakärnor, solroskärnor, kokosflingor och några hallon till lunch. Hur bra är en sån lunch enligt LCHF?
För övrigt märker jag att jag blir så mätt av frukost på bacon/äggröra och kaffe med kokosfett att jag knappt behöver någon lunch. Tips på något enkelt jag kan ha i kylen på jobbet i fall jag ändå skulle bli lite småhungrig?
Hur bra en sådan "lunch" är beror helt på hur du själv fungerar. För mig som äter runt 10 gram kolhydrater/dag skulle inte din kesellalunch hamna inom mina ramar- men äter man mer liberalt så kan den mycket väl göra det.
Enkelt i kylen- kokta ägg och en tub majonnäs ;-) Salami, ost, äggmjölk.
Babybel, är det ett bra ostalternativ?
Vad kan man ha majonäs till förutom ägg? För variationens skull 
Om du tål lite mer kollisar så är ju kaviar gott att ha på ägg.
Tja… Till äggen var nog det jag tänkte på ;-) Vispgrädde att ha i kaffet kan också vara mättande. Du kan göra ostrullar med smör i, och likaså ost+skinka+smör eller ha färskost inuti. Babybel är ett helt ok alternativ!
man kan ha majonnäs till allt!
Utom möjligen hallon och grädde.
räkor och citronmajonnäs t.ex. mmmmm
Vilken majonäs kör ni med? 
Hemgjord majonnäs - har inte köpt majonnäs på väldans många år.
Eventuellt kan du byta ut kesellan mot keso blandat med lite grekisk, turkisk eller rysk yoghurt, det är också gott 
/Désirée
Jag älskar majonnäs. Sambon vill ha Kavlis och det passar mig också, den feta såklart. Kan ta majonnäs på en ostskiva. Eller blanda majonnäs m tonfisk!
Kavlis citron är ok tycker jag, annars köper jag Findus äkta majonnäs.
Majonäs med tonfisk tycker jag låter som en smidig och god lunch! Är det tonfisk i vatten man ska köpa då? Har hört att den i olja inte är bra.
Köp alltid tonfisk i olja, den är mycket godare! 
/Désirée
Tonfisk i vatten passar mig bäst smakmässigt.
#10 - TS?
Att mosa ägg med majonnäs är också gott. Både det o majo m tofisk är vanliga amerikanska mack-innehåll…
Med tonfisk/majo gillar jag att äta en avokado till…
#13 TS=TrådStartaren
ölkorv
Lidl har en tonfisk som ligger i olivolja, lite bättre än solrosolja iaf.
Tänkte jag köper tonfisk i vatten och har i olivolja hemma 
#17 Så kan man ju också göra =)