Magsjuka - äta kokosfett?
Har ätit något olämpligt och blivit kass i magen - inne på tredje dagen nu. Läste i någon tråd här om att man kunde äta kokosnöt. Har kollat och kollat (är utomlands) och hittar inga. Man ska ju vara försiktigt med fett när man har diarré, men kan det hjälpa med kokosfett - det har jag. Det finns också små bitar av kokos att köpa (kostar lika mycket som en kokosnöt hemma!).
Maken trodde på papaya - men det kändes inte bra!
Har ätit kokt ägg och druckit te - någon som har andra tips?
Kokosfett kan kanske hjälpa då det främjar de goda bakterierna i magen och "dödar" de onda, det är väl de tanken som gör att man tror det kan var bra.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF

Kolloidalt silver är bra mot infektioner med bakterier. Man kan förebygga samt bli av med magsjuka väldigt snabbt när det väl satt igång. Vet inte hur det är i ditt fall när det redan hållt på i flera dagar. Kanske mer handlar om att återställa det normala och då vet jag inte om det gör nytta.
Här är annars en sida där folk redogör för egna erfarenheter av kolloidalt silver. Är bra mot mycket.
"Every point of view is a view from a point."

Jag brukar dricka kokosmjölk när jag är risig i magen. Häller en burk i en kastrull, har i 2 tsk kakaopulver, och kokar upp… Jag tycker att det hjälper.
"still lost in space and time"
FÖr min mage är kokosfett väldigt starkt, jag har flera gånger kräkts på natten efter att ha ätit det på kvällen.
Så jag vet inte om jag skulle våga prova det…men kör du! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Papaya skulle inte jag rekommendera, papaverin extrakteras därifrån och används till att möra kött, alltså multnar köttet/proteinet. Jag vet ju inte förstås, kanske är det så att det angriper bakterier också, men……..
Kan du få tag på blåbär så kan det hjälpa eller om jag minns rätt så är även morötter bra mot dålig mage men det där med bakterier gör ju saken svårare.
cocosfett ar en så kallat MCT fett. Det är korta fettsyror. Skilnaden på MCG och längre fettsyror ar hur de absorberas i tarmen. Vanlit fett tas upp i tarmväggen, packas in i transportpartiklar som heter kylomikroner, rinner ut i lymfådror och rinnner slutligen ut i blodådrorna och rinner till levern via portvenen. MCT fett tas upp direkt i blodet från tarm utan att packas i i något. De rinner i fett bundet till ett transportprotein som heter albumin.
Hur och varför detta är bra när man har diarre vet jag inte men det kan ju ha något att gära med absorberingsmekanismen. Kanske man får i sig med näring med MVT fett pga att mer tas upp vid diarre?
Behöver mer hjälp! Tog lite te med kokosfett igår, ett löskokt ägg och lite kokta morötter. Kändes bra, men inte helt bra. Köpte medicin (loperamid) och började med två tabletter.
Mådde jättebra och var ute och gick - middag blev lite kokt fisk, kokta morötter och (kanske inte så bra) en 1/4dels ugnskokt tomat , en bit squash med svampstuvning. Kanske korkat, vet att svamp är svår smält. Kändes ändå bra, tills jag vaknade inatt och allt kom ut med en väldig fart.
Har inte kräkts någonting på hela tiden - inte maken heller som fick samma symptom samtidigt, men som utan att ta medicin verkar blivit av med sitt och äter ganska normalt.
Blir jag inte bra inom ett dygn måste jag söka läkare.
Det konstiga är att jag nu börjat bli sugen på sådant som vitt bröd (som jag inte ätit på många år), torkad frukt och råsocker!!!
Ska jag fortsätta med kokosfett i te't? Kan jag månntro göra kokosmjölk genom att koka kokosflingor och vatten?
Vitlök tar ju kål på mycket - men törs jag äta det - min mage verkar vara mycket känslig.
Hoppas på tusen goda råd från alla med erfarenhet. Medicinen är verkligen inte kul - får mig att bli både illamående och väldigt torr. Spelar ingen roll hur mycket jag dricker verkar det som.
Äggröra eller kokt ägg med smör äter jag när jag blir magsjuk.
Puffar - ingen som har fler tips? Är desperat hungrig - knaprar ngn skiva kokt morot då och då, men behöver mer. Tog en kantbit vitt bröd på fm - blev bubblig i magen, men det verkade annars gå bra.
Idag får jag inte tag på kokosmjölk som någon tipsade om - kan jag koka egen med kokosflingor o vatten? Eller äta kokosflingor?
Yoghurt verkar inte gå bra - ngn som vet varför?
#9 En dålig mage brukar inte gilla mjölkprodukter, vet inte varför…
# 10
Pga laktosen som för de flesta är relativt svårnedbrutet.
#10 För mig skapar mjölkprodukter mycket slem, både i hals och tarmar. Har hört läkare som också sagt att har man magsjuka ska man undvika mejerier ett tag, typ yogurt och sånt för det skapar slem. Och det vill magen tydligen inte ha när den har magsjukan.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!