Kokosmjöl och sukrin/sötin i Sthlm?
Jag undrar om det finns någon butik i Sthlm som säljer kokosmjöl och sukrin eller sötin? Tycker det känns onödigt att beställa på internet när det blir så dyra frakter. Det kanske blir dyrare i butik men förhoppningsvis inte dyrare än på nätet :)
Sen tänkte jag också höra, vad är det för skillnad på sötin och sukrin jämfört med tex suketter, hermesetas och canderell som finns i vanliga livsmedelsbutiker?
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
Hej!
Sukrin och sötin ska enligt flera vittnesmål inte höja blodsockret medans andra sockerersättningar kan göra det.
Försök att få någon lokal hälsokostaffär att ta in det du vill, ofta brukar de lyssna på kunders önskemål. 
I Stockholm vet jag att Daglivs Klippet vid Fridhemsplan har Sukrin iallafall. Men varför vill du köpa i butik? Att beställa från USA via iHerb är ÖVERLÄGSET billigast, trots frakten på 4 USD=25 SEK (för upp till 1,5kg i paketvikt).
Ett halvt kilo Sukrin för 7 USD=44 SEK, samma mängd kostar över 70 kr på Daglivs sist jag kollade. Och kokosmjöl för 5,8 USD=36 SEK också från iHerb. Jag köper 'allt' därifrån numera, kan verkligen rekommendera dem 
Använd rabattkoden YUH004 så får du dessutom 5 USD rabatt på din första beställning. Lycka till!
Ps. Du hittar även mycket billigt, högdoserat D vitamin där, 360 kapslar på 5000 IU styck för ca 94 SEK. Kanonbra tycker jag, har tipsat alla vänner och bekanta
De har även kokosolja mm.
Bra o billigt, tackför tips!!!!
Varsågod 
Hälsokosten på Götgatan, nära Slussen T-baneuppgång, har kokosnötmjöl. Jag köpte där häromveckan.
Hur kan det vara så billigt att frakta över atlanten???? Något är fel i den här världen…
Måste säga att iHerb är snabba också… det tog 3 dagar så var paketet utanför min dörr.
Det tar en vecka för paket från Malmö att nå mitt utlämningsställe…
Inte för att jag har bråttom, men ändå, märklig värld
# 7 ngupa: Tog det verkligen 3 dagar bara med 4 dollarsfrakten från iHerb? Du har inte valt en dyrare och snabbare fraktmetod då..? Mina paket från iHerb brukar nämligen ta drygt en vecka på sig att komma fram om man valt den billigaste frakten (4 USD).
Hhmmm, valt en dyrare frakt?? Jag tog översta valet DHL… skulle jag tagit det undre då? jag betalade nog 10 dollar ca…. hhmmm
måste spana bättre nästa gång
#9 ngupa: 10 dollar!?! Ja, då har du betalat en dyrare frakt än "standarden", om paketet väger upp till 1,5 kg (3 pounds) så får man nämligen frakten för 4 USD bara. Fast då tar det förstås lite längre tid med posten men det är det värt tycker jag 
Om man handlar mycket så vikten överstiger 1,5 kg blir det billigare att lägga två beställningar istället (2x4 USD=8 USD). Man bör också se till att ordervärdet inte överstiger ca 300-400 SEK, då kan det fastna i svenska tullen så man behöver betala extra moms, det råkade jag ut för sist nämligen… 
Då ringde jag till tullverket och frågade, och blev då upplyst om den magiska "ca 300-400 kronors gränsen" (varför de inte har ett 'fast' belopp som gräns är för mig obegripligt, ska man chansa på beloppet då eller..?).
Ok, tack för sånna tips. 
Jodå tullen hade petat i paketet och blev en avgift på 51 kr…. och paketet vägde 3 kg.
ska tänka på dina tips nästa gång. tack igen!
Varsågod, det var så lite 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Och alla som har gjort en beställning från iHerb får möjligheten att bjuda någon/några på 5 usd i rabatt, men man måste fylla i några rader info i deras system för att få tag på koden. LOF542 är min kod som ni kan använda om ni vill. Jag fick min paket i onsdags och är absolut helnöjd
Jag är faktiskt förvånad över att de svenska internetsäljarna inte anstränger sig för att erbjuda bättre priser när konkurrensen är så stor.
anledningen till att jag gärna köper direkt i butik är att jag lever väldigt knapert just nu, då jag är student och för tillfället har höga kostnader med många resor mellanh sthlm och gbg. därför vill jag inte köpa hem massa saker "bara för att ha dem hemma" eftersom jag inte vet om jag kommer vilja använda dem. lättare då att köpa en sak i taget, när jag väl behöver dem tänkte jag. men om det är så billigt ska jag absolut kolla på iherb! :)
tistelflikkan
okej, nu har jag beställt både Erythritol och kokosmjöl på iherb. jag förstår dock inte deras näringsinnehållskalkyler. hur ska jag utläsa dem?
tistelflikkan

Bara de som inte handlat innan på iHerb kan använda ens kod. det är första köpet som - 5USD gäller.
Alla som handlar får en egen kod på sin "My account-sida".
Min kod är NEB378.
Om du inte handlat på iHerb innan så fyller du i koden och får avdrag på 5 dollar.
5 stycken kan utnyttja ens kod :)
Bra att du påpekade det som jag glömde.
Det är ju lite svårt eftersom de oftast anger per servering 1 tsk eller så, men du kan ju använda SLV´s eller Fineli´s livsmedelstabeller men då måste du väga först.
#16: Bara fem stycken kan utnyttja ens kod? Hm, min kod YUH004 fungerar iallafall 'oändligt' antal gånger, så den kan ni alltid använda för 5 dollars rabatt (första köpet). 
taggar mig själv

#18 mysko, min kan man bara använda 5 ggr och jag kan se på min sida hur många som använt den
#20 Det kanske har att göra med hur länge man varit kund hos dem eller hur mycket man handlat? Jag har beställt från iHerb i över ett år nu tror jag, säkert upp emot 10 olika beställningar. Då kanske man får fler eller obegränsat med koder att ge ut efter ett tag..? Men jag gissar bara 
Ica Kvantum i Kungens kurva har Sukrin och Hälsokraft butikerna som finns här och var.

Nu har jag också handlat på iHerb. Var lite skeptisk eftersom den billiga frakten innebär att de skickar med vanligt brev som inte går att spåra om det kommer bort. Men det gick bra, tog ca. en vecka. Beställde Erythritol, Stevia och lite eteriska oljor jättebilligt! Har nu lagt två beställningar till med Weleda ansiktsskräm och annat sådant. Mysko att det är billigare att beställa från USA!!!
Jag fick också en kod som ger 5 dollar rabatt om man ej varit kund där förut. Vet ej om det är begränsat antal som får använda den men det stod inget om det. Här är den: YEW872
Hur får ni frakten att bli så billig?
När jag försöker beställa så blir frakten på $28.54 med DHL och jag får inte välja den bililgare varianten för det är bara international nu mer.
Är det ändrat för alla som försöker nu eller nån bug hos mig?
Joanna
#0 Sötin är det svenska namnet på sukrin
#24 Du får inte handla för mer vikt än max 1,5 kg åt gången för att få den billiga frakten. Bättre att beställa flera småbeställningar om man har mycket som väger tungt som man ska ta hem.
Likaså bör inte ordervärdet överstiga 300-400 så är chansen större att det slinker igenom tullen utan extra påslag.
Hej,
Använd min rabattkod på iHerb vid första beställning så får du 5 dollar i rabatt. Ange NEN425 vid beställning. Tack!
hälsningar,
Ebba