Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 920 ggr
julia61
0

Har inte klarat av lchf ett tag

Hej!

Jag har inte klarat av "ren" lchf ett längre tag, ca 5 veckor…Känner mig usel och det blir det ju inte bättre av.

Har varit "så j-ra" duktig i flera år och nu så går det bara inte längre!!!

Hur vänder man det ordentligt???

HJÄLP!!!

gun92884
0

Hande det dig na't speciellt som du kan tanka dig fick dig att slira av vagen? Och hur mycket av vagen ar du? Vad ater du som ar sa hemskt? Om det har gatt bra i flera ar sa ska det nog ga bra att komma tillbaka om du kan tanka tillbaka och hitta orsaken till ditt avhopp …

julia61
0

Hej!

Fyllde femtio och före så satte jag gränser för min familj (far, syskorn och blev svarta fåret) och jag har fått diskbråck och fått höra att höftleden på höger sida är dålig…jag lite hit och lite dit.

Äter glass, ostkrokar och godis då och då. vissa dagar så blir det lchf, men så åker det ned ngt igen.

Äter lchf under tiden och gott ibland, så blandat blir det inte bra. Fast jag vet inte om det är bättre eller sämre att ha lchf med….

julia61
0

Hej igen!

Måste bara tillägga att jag varti hetsätare sedan jag var 17 år, slutade när jag var ca 43. så jag har inte kunnat gilla mig själv riktigt förrän nu i faggorna, åratal har jag hatat mig själv, men gick KBT i många år och hittade lchf. Gick ned 26 kilo och böjrade älska mig själv.

Vet inte varför jag har tillåtit mig att äta som förr, vet faktiskt inte vad det är. Kanske omständigheter med mer värk och en familj som är "dramatiska" och gillar att få varandra elak och ledsna.

Har visat att jag inte gör det längre och är inte med i familjen längre på samma premisser. Kanske har jag innerst inne en längtan efter samhörighet, men jag vet att jag aldrig får det med min familj som jag är född i.

Men jag har min egen familj. Den litar jag på, men ändå så funkar det inte nu…

Jennix
0

Det låter som att det är sockret och de snabba kolhydraterna som förstör för dig. Och kanske att du vill straffa dig själv? Det ligger alltid mycket känslor i våra vanor, och det där med mat är krångligare än det borde vara.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

julia61
0

Jepp, vet att socker och kolhydrater ställer till det för mig…men jag liksom har så svårt att börja om igen…..