Sugar Sugar??? =)
Dag 17 med LCHF, sugen på chips och annat sockrigt fast inte så värst farligt.
Jag är aldrig riktigt mätt, aldrig riktigt hungrig, hur jag än gör.
Istället går jag och småäter hela tiden.
Borde jag vänta med att äta tills jag är svinhungrig eller vadå?
Om jag tex startar dagen riktig fettigt med cocosolja, majonäs, bacon och ägg så är jag dock ändå hungrig fast ändå mätt på samma gång lite senare =) (dvs jag börjar småäta en skiva ost där, en skiva ost här och annat jag kommer över)
Eller är detta min hjärna som letar efter socker och som kommer gå över??
Så var det för mig med i början, men det kommer att jämna ut sig. Din kropp håller på att vänja sig med den nya kosten..det tar lite tid. Lycka till
Så är det för mig efter 5 månader 
När jag väl börjar att äta, om det är gott kan äta hur mycket som helst.
Men inte maten. Ostbågar (lchf) eller korv eller oliver.
Hoppas att någon gång jag blir mätt.
Fast jag är inte hungrig. Jag kan lätt gå hela dagen utan att äta.
Jag trodde att jag skulle bli mycket mättare med LCHF. Efter middagen kan jag ändå stoppa i mig en hel kokosnöt 
I början tycker jag det är smart att äta så man blir mätt. Det är just i början som det är lätt att falla dit, när man är småsugen och hungrig. För de flesta brukar aptiten minska efter ett tag, och man minskar automatiskt portionerna också.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Håller med #3! ät dig mätt av rätt saker medan kroppen renas från kolhydrater och sockersug.. Sedan kan du utforska vad som triggar igång ditt sug och kanske vara mer försiktig med vissa saker, ex ost, grädde, bär eller vad det nu kan vara för dig som individ.
Jag kände likadant, men jag drack vatten istället så fort jag kände sug eller hunger. ibland kan man faktiskt vara törstig istället för hungrig. Så prova lite vatten… kan fortfarande känna likadant men då vet jag att jag är mätt. Mättnadskänslan känns annorlunda med LCHF än med massor med kolhydrater som landar som en stor degklump i magen. Drick mycket vatten är mitt tips, det hjälper mot det mesta.