Revbenen
Jag får ont i revbenen i bland jag kan inte gå på toa varje dag kan det ha med att göra?

Väldigt svårt att säga… En del LCHF:are behöver inte gå på toa varje dag, då det blir mindre avföring när man tar bort kolisarna… Upplever du att du får förstoppning? I så fall finns det ju en del knep att testa, t ex mer fett i maten, psylliumfrön mm…
Men ont i revbenen har jag aldrig hört talas om här på Kif tidigare… Du borde kanske kontakta VC och få det undersökt av en läkare.
"still lost in space and time"

Om du ar forstoppad kan det val bli tryck - och luft - i tarmarna som gor att du kan kanna det uppat. Beror val litet pa hur stor du ar …
Ont i revbenen känner jag igen! Har haft i flera år och vart hos två eller tre
läkare som sagt 'det bara är så'…
Hej,
Jag och min kära bättre hälft hade också ont i revbenen längre ner ett bra tag innan vi kom på vad det var.
Hur man sitter, t ex framför datorn, bilkörning mm. Ta å räta på rygen och se upp med hösäcksställningar. Sen försvann det och kom inte tillbaka.
Har du ont i just revbenet så har du nog brutit det……..annars kan värk innanför revbenen ge tecken på lugninflammation, eller under revbenen på gallsten eller magkatarr.
Gå till en vårdcentral och kolla upp det.