Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 6282 ggr
sarwen
1

mandelsnacks

Jag vet inte om det skrivits om stekta mandlar här förr, men jag gör det nu för det är ju så himla gott:

lägg en klick smör i gjutjärnspanna, hetta upp och stek mandlar nån minut, de ska få lite färg och framför allt ska smöret bli lite brynt. Lägg upp på hushållspapper för att rinna av (så man inte blir så kladdig om fingrarna) och salta.
Det blir lite brändamandlar men med lätt kolatouch från smöret och salt och gott. Godast när de fortfarande är varma (har aldrig sparat och kollat hur de är när de är gamla i o för sig)Tungan ute

funkar förstås bra med andra nötter, solroskärnor, pumpakärnor osv. Och då kan man ju strö det över salladen också, till exempel.

TeamVanity
0

Det där lät gott =) Tydligen ska det vara väldigt gott om 
man först skvätter över vatten och sen häller lite salt på dem
och ställer in i ugnen =)

[Pennylane1]
0

Nån gång för länge sen la jag in ett recept där man kokade mandlarna med lite vatten först ( i mikron) och sen in i ugnen med salt.  Men stekta med smör lät också gott!

kaisakavat
0

Ja, det lät gott! Skall testas! Glad

Jennix
0

Mmm, gott ja!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Sindri
0

Brukar göra detta med cashewnötter, men jag torr-rostar dem först, lägger till smör och salt sedan.