Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2151 ggr
ACH
0

AKUT! KETOACIDOS?!

Förhoppningsvis är detta bara en extrem överreaktion från min sida, men jag blir så orolig och jag måste ju göra något.

I följande tråd beklagar sig en medlem över diverse symptom som låter minst sagt obehagliga. Jag har tyvärr jättedålig kunskap i ämnet själv, men enligt det lilla jag vet så kan hans symptom tyda på KETOACIDOS!

Finns det någon med diabetes typ 1 här som antingen kan avfärda detta eller tala om varför han måste uppsöka doktor akut?

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4ebaa64688f472147400a63a-annu-ett-anfall-och-det-med-en-vengance

ACH
0

Han beskriver bland annat muskelkramper, samt att huden luktar aceton.

[Pennylane1]
0

men varför startar du en ny tråd om detta? Han har fått råd i den tråden  och det rådet är att uppsöka läkare, och de nämner ju även ketoacidosis så varför ytterligare en tråd?

Har du frågor kan du ju ställa dem i samma tråd?

joly
1

Vild gissning: kanske för att uppmärksamma andra på allvaret i tråden?

I'm your destination, I'm the reason why

joly

kaisakavat
0

#3 Tror som dig.

Och tycker inte alls det är nåt konstigt med det. Det verkar allvarligt, känner mig själv orolig och typ smått desperat… Obestämd

Hoppas den andra trådens TS är ok..

ACH
1

Ja, jag gör denna extra tråd pga det EXTREMT STORA ALLVARET I MISSTÄNKT KETOACIDOS!!! Men jag är ingen expert så jag behöver hjälp, gärna från någon som är diabetiker själv och därför kan ge mer trovärdiga råd än mig!

[Pennylane1]
0

Ok jag ser nu att det var TS själv som påtalade risken i den andra… jag förstår nu.