Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2940 ggr
Margareta
0

Vinterväder?

Vad har ni för vinterväder runt om i landet?

Här på Mälaröarna är det plusgrader och rätt mulet, fuktigt längs vägarna. Fast vi hade en oerhört vacker solnedgång idag.
Mystiskt nog var det blixthalka på julafton trots att termometern visade +6 grader. Jag trodde först den gått sönder.

Underkylt har jag varit med om, men då har det legat kring +2-3 grader.

Numer pensionär i Nynäshamn

Fibblan
0

4-5 gr varmt och rena vårvädret. Jag stortrivs med denna värme. Att slippa kyla, halka och svinkalla bilar. Jag är ingen vintermänniska.

Mervi
0

vi hade +7 i morse, disig och duggregn. Man kan lika gärna jobba och det gör jag.

Margareta
0

Även jag jobbar idag…Räcka ut tungan

Numer pensionär i Nynäshamn

jazza
0

Vårväder =  plusgrader , sol och blå himmel…

kanske skulle man ut i trädgården och jobba lite???Flört

fido
0

Västerbottenskusten hade +4 i morse. Det är mulet och trist. Eftersom det är mulet så är det skumt hela dagen därför att vi saknar snö.Grannens två döttrar jobbar i Göteborg, dom skulle fira julen här och beställde snö eftersom dom ville åka skidor. Nu är denna vinter mildare än det  vanligtvis brukar vara i Göteborg

BigBr
0

Sol +6 varmt och skönt.

navarro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det ar visst helt andrade planer i universum. Jag ser pa vaderkartorna over Europa varje dag och Sierra Nevada, ligger nastan alltid i topp med -6. Det gor att man kan aka skidor i mer an 70 km slalombackar. Pa dagarna ar det lite battre, men en stor grashoppa soker skydd i mitt fonster pa natterna, sen svanger hon runt och solar sig under dagen. Det var lika i fjol ocksa. jag vet inte om jag gor bra och later henne bo hos oss, eller om det ar en skadeinsekt. Jag ar lite underlig, tar inte dod ens pa en fluga.

oldwolfie
0

navarro  man ska vara  snäll mot  allt  helt  rätt  det finns ingen anledning   att  döda   så   låt  hellre  leva  så  tänker  jag me

de  va en fin  gräshoppaCool

korseett
0

ja nere i Säffle har det väl legat runt nollan med minusgrader på nätterna men jag var uppe i Torsby under julen och där var det minus hela tiden- fast ingen snö men massvis med rimfrost så det blev lite julkänsla ändå. De hade lovat plusgrader hela julen men det låg nog i ett högre skikt. Vi har varit med om det förut när vi nere i dalen har haft runt trettio minus och uppe på Hovfjällets topp har det varit plus…

yvonnel
0

Det var mig en gammal tråd! Hur lyckades den hitta fram?

Fast idag har jag tagit in min citronpelargon i förhoppningen att den ska överleva till nästa år.

Adur
0

Tja, så här några år efter trådstart kan jag berätta att det är ovanligt varmt i Sundsvallstrakten för årstiden. Det är ju knappt ens frost.

Några minusgrader nattetid, och så 5 - 6 plusgrader på dagarna. Men jag klagar inte, med tanke på fjolårets uppvärmningskostnader. Hoppas det kommer snö till jul, bara!

jejjja
0

Ja här i Gislaved nere i Småland  har vi dimma och +3,5 och det är gott att det int ehar kommit någon snö för det vill jag inte ha någon……

gun92884
0

… nu ar jag ju pa en annan kontinent men ger en vaderrapport ialla fall Glad

Det smaregnar och har gjort detta i tva dagar … Callista och Windsor ar INTE glada for det betyder att vi inte aker till the leashless park … det blir sa lerigt.

Det har varit litet varmare an vanligt men det varnas for snoblandat regn fran och med imorgon sa jag maste ta mig ivag och handla idag …