Så trött hjälp!!!
har ätit lchf i över ett år. Och nu e jag så himla trött, vad göra? Funderar på att köpa d-vitamin eller magenesium, men det finns så mycket att välja på. Vilka äter ni??

tack för hjälpen :)
Dessa äter jag, 1 kapsel var 7-14 dag (lite olika alltså). Jag har köpt dem från WLS i Holland och fått dem levererade personligen till mig av en bekant. Nästa gång ska jag kanske prova Biotech direkt eller Amazon (såg att de finns att köpa där också).

Magnesium äter jag genom att äta Mineralsalt - det räcker bra för mig har jag märkt. Åt Magnesiumtillskott i början - men mineralsaltet fungerade minst lika bra - och det använder jag ju i maten också, så jag behöver inte äta nå't extra av det.
Utom ibland, då jag får benkramper - då räcker det med någon ml mineralsalt för att det ska släppa på en gång.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Hur mycket magnesium innehåller mineralsalt ?
#5 - Den jag använder - Minosel mineralsalt - innehåller Magnesiumsulfat 10g per 100 g salt. Då ska man också komma ihåg att salt binder vätska vilket alltså gör att Magnesiumet inte rinner rakt igenom kroppen på en gång.
Minosel innehåller också Kalium, Kalcium, Jod och Zink.
33% vanlig salt. 13% Natrium (blodtryckshöjande).
Tyvärr, innehåller den även klumpförebyggande medel (E535/E536) vilket jag inte är så glad över. Men tills jag hittar ett likvärdigt (eller bättre) salt, utan klumpförebyggande medel så använder jag denna.
Vad andra mineralsalter innehåller har jag inte koll på just nu…
Se'n får vi ju i oss magnesium via maten också
- 13% Mjölk, fil och yoghurt
- 12% Kött, fågel, fisk och ägg
Seltin har ett mineralsalt som är kvarnsalt med stora korn som bara innehåller Natrium, kalium och magnesium. 10g magnesium per 100 g salt. Om man använder det så kanske man förhoppningsvis slipper ta magnesiumtillskott.
Jag skulle vilja påstå (efter att ha ätit ca 20 olika magnesiumtillskott) att "Natural Calm" är ett av de bättre. Den är dessutom redan joniserad. Sök på iherb.com efter den. Vill du ha rabatt på din första beställning så skicka ett meddelande till mig :) Tyvärr kan jag inte tipsa om D-vitamin då mina värden är helt ok så har inte behövt ta det!