gallbesvär
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag haft ont i magen i flera dagar! Börjar undra om jag har gallbesvär. Det trycker över mellangärdet. Ätit LCHF i ca 2 år och aldrig känt av gallan. Är opererad i ungdomen. Har enstaka gånger haft gallbesvär av fet julmat, fet kebab men då i kombination med kolhydrater. Jag unnar mig nu ett äpple ibland, det har gått bra under de 2 åren. Jag tappar mycket hår! Har köpt B vitamin Beviplex Comp. Kanske jag inte tål dem. Har gått ner 8 kg i år, tänker ta 4-5 kg till för att få normalviktsBMI.
Varningsklockan vrålar - kolla om du har B12 brist och om du behöver sköldkörtelhormoner.

Gallbesvär känns typiskt under höger revben!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Och sluta sträva efter "normalviktsBMI". Det är bara en lek med siffror. Titta dig i spegeln med sunda ögon istället.
Skäldkörtelhormoner äter jag redan. Tack för svar. Det onda gick över efter att jag skrev om det.!! Kan man ha ont under höger revben när gallblåsan är bortopererad.? Det jag haft ibland är en känsla av stark uppkördhet och olust, som att man vill dricka wichyvatten och rapa. Fast det inte hjälper. Det hade jag också under alla år med gallbesvär, vilka tolkades som magkatarr. Min vikt har åkt upp till 87 kg sista åren. Gått upp 8 kg sedan jag började med Levaxin för 10 år sedan. Nån gång späkt mig ner till 75. Dit vill jag nu på LCHFkost utan späkning. Spegeln kanske vill ha ner mig till 70 kg, men då får jag nog ansiktslyfta mig.
Skäldkörtelhormoner äter jag redan. Tack för svar. Det onda gick över efter att jag skrev om det.!! Kan man ha ont under höger revben när gallblåsan är bortopererad.? Det jag haft ibland är en känsla av stark uppkördhet och olust, som att man vill dricka wichyvatten och rapa. Fast det inte hjälper. Det hade jag också under alla år med gallbesvär, vilka tolkades som magkatarr. Min vikt har åkt upp till 87 kg sista åren. Gått upp 8 kg sedan jag började med Levaxin för 10 år sedan. Nån gång späkt mig ner till 75. Dit vill jag nu på LCHFkost utan späkning. Spegeln kanske vill ha ner mig till 70 kg, men då får jag nog ansiktslyfta mig.

Ja man kan ha irritation i gallgångarna och det finns de som kan få både stenar och grus, fasten man inte har någon blåsa.
Men det kan även vara magkatarr, reflux, magmunssår, mågmunsbråck och lite annat.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Har i hela mitt liv älskat och ätit äpplen, men efter att jag opererat bort gallblåsan tål jag inte äpplen Jag får då känningar utav gallan. Nu är ju det inget problem längre eftersom jag äter LCHF.
Mn mage blev bra! Men ett halvt till ett äpple om dagen äter jag, beroende på storlek. Som laxermedel! Blir förstoppat av LCHF kost. På den tiden jag levde på bröd och olika frukter fock jag springa tre gånger om dagen. Linfrö blir som cement.