She's back!
Jag ville bara lägga in ett litet "hej" och säga att jag är tillbaka här inne efter ca 1,5 år "off" LCHF.
Lite äldre, lite klokare, eller vad säger man?
Jag åt LCHF under ca 2 år innan jag blev gravid och trivdes så bra på det. under grav. sket det sig totalt och jag gick upp 25 kg. Efter bebbe var född försökte jag med lchf men det gick aldrig så bra som det gjort innan jag blev gravid. För mycket avsteg helt enkelt..
Lyckades gå ner 20kg på LCHF men sista 5 bytte jag kost totalt och körde mindre fett - mer kolhydrater och tränade 5 dagar/vecka. Gick ner resten också och sedan åkte vi på semester..
Det var i November förra året.
Sedan den semestern har jag bara ätit och ätit, försökt vara "duktig" i perioder. Men sen fallit åter och åter igen.
Nu har jag gått upp 8kg och det är DAGS igen att återgå till LCHF.
Vill ju ha en till bebis väldigt snart (min första är nu 2 år!) och nästa gång tänker jag inte gå över till kolhydratskost!
Med erfarenhet vet jag nu att jag mår mycket bättre av Lågkolhydrat.
Har nu kört 1 vecka och mår perfa! :)))

Välkommen tillbaka! Man lär så länge man lever, och du verkar ha lärt dig något av den senaste vändan.
Heja på, du fixar det!
Välkommen tillbaka!
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Åh tack! Vad kul att se att ni finns kvar här! :)
Har ni kört ren LCHF hela denna tid? Inga avsteg alls? Jag önskar jag för en gångs skull kunde tämja mitt kolhydrats-monster….
Jag kan välja mellan att äta LCHF eller att vara sjuk, så, ja, jag har LCHF:at hela tiden. Dock är jag inte lika strikt hela tiden. Jag äter t.ex. rätt mycket grönsaker, inklusive tomat. Jag har aldrig fakirat, egentligen, men jag har varit smalare än jag är nu.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
Vi är många som är kvar - kul att se dig igen
Numer pensionär i Nynäshamn
Mimsivimsi - Roligt att du är här igen! 
Jag har också LCHF-at hela tiden, men ändå varit på vift helt nyligen i en sorts chokladpsykos som hann övergå i en plötslig Snickerspsykos.. innan jag blev tillräckligt störd på mig själv för att ta tag i saken. Det var aldrig några stora mängder, man jag var på väg.. dumheter.
Turligt nog, jag är lyckligt lottad, så har jag inte så stora problem med sug när jag väl skärper mig. Så nu är det bra igen.
Förklara krig mot ditt monster du åxå! För mig funkar Snickersmonster-förakt. Jag bestämmer, inte det sketna monstret - och ALDRIG att jag ger mig!! 

Välkommen tillbaka! 
"still lost in space and time"

åh det känns som att komma hem efter en lång resa! skönt att höra att det är fler som fortfarande krigar med sitt sockernonster. Jag står i ständig kamp för att stå emot. Jag har kört Lchf sen förra måndagen nu o när man väl är inne i det förstår man inte hur man kunde låtit det gå så lång tid! Idag vart det lax m grönsaker o hemmagjord tartare sås till frukost YUM! Nu bär det av till Ikea. ska köpa en "riktig" säng till sonen.

Hejhej och välkommen tillbaka!
Jag har också varit ute på vift ett år och hann gå upp 12 kg på den tiden ;-(
Jag tycker det har blivit lättare att LCHFa, det är mer tillåtande nu, inte så väldigt strikt här på Kif och det har kommit nya användbara varor och nya recept.
Lättare att leva mer 'normalt' nu med t.ex. goda bakverk.
Agneta

Kanske ska jag tillägga att jag inte är särskilt sockerberoende, är man det så är sukrin inte till någon hjälp men vi andra kan njuta av kärleksmums och mandeltårta o annat smaskens..
Agneta
Välkommen åter, kul att se dig här igen! 
Välkommen tillbaka!
För mig sket det sig totalt. Det verkar liksom som om det inte går bra som det gjorde förr. Nu är jag inte kreativ när det gäller att tillaga LCHF- mat längre.

Måndag , ny dag! I helgen blev det lite avsteg. KH monstret tog över och tvingade mig att äta pommes!! Men nu är jag tillbaka med bacon & ägg start på morgonen.. :)