Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2260 ggr
Maja2
0

Å gud vad jag är glad :)

Jag pratade nyss med en älskad kompis. HOn har för några år sedan gjort en gbp för sin övervikt…. men tänjde sakta ut sin magsäck igen, så oerationen var bortkastad. HOn har diabetes. För ett tag sedan provade hon lchf men slutade efter en månad när hon mådde illa och inte gått ner något. Hennes man äter lchf sedan en tid tillbaka.

Jag var och hälsade på henne för ca en månad sedan. Då undrade jag varför hon slutat med lchf, och hon sa att förvisso hade sockret gått ner, men hon gick inte ner i vikt. NÄHÄ sa jag, så då gick du tillbaka till något som du VET inte fungerar viktmässigt, och är SÄMRE för sockret.

Ikväll skrev hon till mig på facebook att hon dagen efter mitt besök, startat om med Lchf. HOn har gått ner 6.5 kg och när hon tidigare var tvungen ta 26 enheter insulin vid måltiderna, är hon nu nere på 2-6 enheter. Jag är så himla glad för hennes skull :) :) :) 

Jag tipsade henne om kolhydrater i fokus, så hon dyker säkert upp som medlem :) :)

kaisakavat
0

Så himla roligt - jag förstår verkligen att du är glad! Glad

yvonnel
0

Tänk så roligt besked att få och att kunna känna sig delaktig i en medmänniskas välmående.