Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4799 ggr
Phille03
1

Vad äter din hund?

Diskuterade Lchf på jobbet. Jag har en jobbarkompis, som jag stör mig på. Han gillar att retas, så eg ska man inte diskutera med honom över huvudtaget o definitivt inte Lchf. Han menar att man måste ha kolhydrater, men så funkar det för honom att äta enligt tallriksmodellen. Jag sa att om min hund för bestämma, så äter hon oxå Lchf. Hon väljer ju hellre en god köttbit än potatis/pasta.

Jobbarkompisen påpekade att hunden MÅSTE ha kolhydrater. Visst sa jag, hon får det oxå, bara för att jag orkade inte diskutera med honom, en söndagmorgon kl 6.

Min fråga är: Vad äter Din hund? Skulle inte Lchf funka på en hund? Min hund har mat i sin matskål o äter när hon vill, men om hon får vår mat, så äter hon ju inte både och.

nagithas
0

Har lärt mig att LCHF inte är någon ide att diskutera med folk. När människor frågar om jag vill ha en bulle, brukar jag säga att jag är gluten allergiker. När folk vill bjuda mig på godis, säger jag att jag är diabetiker. skulle jag förklara den rätta anledningen så skulle jag få höra en massa kommentarer som jag inte längre orkar kommentera tillbaka. Orkar liksom inte!

Min hund äter nog hellre kycklingen och skiter i spannmål och potatis.

gun92884
0

Mina hundar ater endast kott av alla slag och inalvor, fisk, agg och grona bonor … det sista for att de tycker om det, inte for att de behover det.

Allt ges som ra foda och manga ganger ar det ocksa fruset nar det ges. Att ge frusen mat gor att de maste tugga och inte svalja stora bitar hela … dessutom haller det tanderna rena fran tandsten.

Ibland far de na'n gronsaksbit men det ar som beloning, inte som del av deras foda.

Phille03
0

Nu sitter jag o äter fläskfärsbiffar med kryddsmör.

Gissa vem som sitter i jämte mig? En hund, som är hungrig/sugen. Klart att hon ska få lite mat.

tack för tipset ang tandsten. Svärfar gav sin hund knäckebröd mot tandsten, men deen hunden åt allt, min gillar inte knäckebröd o grönsaker, däremot oopsises

Roscoe
0

Min hund äter LCHP därför att hundar är skapta för mer protein än fett. Jag trodde att LCHF var kanon för henne också. men dom har svårare att bryta ner fett än vi.  Kolhydrater, en hund!! TRAMS!Flört

gun92884
0

For mycket fett = diarrhea

Protein = liten mangd avforing eftersom naringen blir anvand … dessutom blir avforingen vit sa smaningom och vittrar om man inte hittar allt pa en gang i tradgarden Skrattande

Phille03
0

Då äter min hund oxå LCHP, för hon får ju inget extra fett.

Diarré-hundar vill jag INTE ha.

[Linda240]
0

Min hund äter vom och hundemat = 0 kolhydrater.

När jag e lat så köper jag träningsgodis och det brukar inehålla kolhydrater.

Sen får hun lite grönsaker ibland bara för att hun gillar det.

Jag själv tycker torrfoder är en styggelse.

vinteralvan
0

Nu har ju inte jag någon hund men inte behöver hundar kolhydrater. När såg du en varg stå och smaska i en havreåker sist.

Sweli
0

Min hund äter mest kött och lite grönsaker eller vildris (andra sorter vill hon inte äta)

Lågenergi hundmat utan spanmål med lite ris och 87% kött i äter hon mest som godis.

Så hon äter mest det vi äter. Jag förstår inte var någonstans en varg hittar kolhydrater . Kanske när de äter inälvorna av gräsätande djur.
Sorterar de bort fettet när de äter? Obestämd

Detta med att en hund SKA äta kolhydrater eller undvika fett är samma som att vi ska äta de och undvika fett bara bullsh….. som kommer från någon föråldrad forskare som Rössner.

Veterinärer och zooaffärer mår väldigt bra av dessa rekommendationer, knappast hunden

Jag försökte med Vom men det vägrar hon äta. Hon föredrar kött av alla sorters eller kycklinghjärta/lever och lax och andra fiskar älskar hon.

Jag har haft många hundar men denna hund är ensam att plocka bort från tallriken och lägga på golvet allt hon inte vill äta. Jätte duktig på att sortera bort.

Utöver det får hon färsk kokosnöt, ostbitar, parmaskinka och leverpaté ibland.

gun92884
0

Om du menade mig sa far mina hundar allt fett de behover genom kott och fet fisk (makrill och lax) … jag ger en stor sortering av olika kottbitar med fett som sitter kvar - handlar i asiatiska butiker och ocksa mexikanska dar de har manga olika delar som man aldrig ser i 'vanliga' affarer och de ar inte fettskramda …

MonaAlexandra
0

Sjävklart äter en hund enligt lchf om den får välja.
Spagetti, mackaroner, ris och annat spannmål är egentligen inte ens meningen att vi ska inta i våran kost om man tänker efter.
Man får nog med näring av kött, fisk, fågel och alla organiska maträtter.

Många människor har blivit hjärntvättade när det kommer till mat.
"Ät 6 mål om dagen"
"Ät enligt tallriksmodellen" osv osv..

Långt bak i tiden åt man inte 3 måltider och 3 mellanmål.
När dom var hungriga så jagade dom.
Och inte fetma på den tiden inte.

Själklart är detta bara min åsikt.
Men jag anser att man ska äta när man verkligen känner sig hungrig och inte äta för att man hart hört att man borde.

Och så tror jag hundar gör om dom får bestämma.

gun92884
0

… nja … hade du sagt katter kanske jag hade hallit med dig om att de kanske bara ater nar de ar hungriga, men hundar ar opportunistic och ater nar de hittar na't som ar atbart … i deras varld … och manga ganger sa'nt som inte ar sa bra. Det ar darfor man far se upp med saker som anti-freeze par garagegolv och dylikt eftersom det har en sot smak men dodar …

MonaAlexandra
0

#12 Jo visserligen äter ju hundar på allt möjligt.
Men du kanske förstår poängen. Om dom fick välja vad dom skulle få äta så är knappast en tallrik ris mer frästande än en stor köttbit.
Sen när det kommer till bark-bitar, leksaker och skor så äter/tuggar dom på allt möjigt. :)

Adur
0

Min jycke får Klass-korvar eller Doggy våtfoder på tetra. Dessutom ganska mycket råa ben. Mest älg och gris.

Nån gång kanske jag orkar sätta mig in i BARF, men inte just nu.

chapp
1

Hundar är liksom vi allätare och liksom vi mår de bäst på köttiga ben! Mina jyckar kan äta en del fett också men bara så länge det är en del av köttbiten. De behöver inte extra fett i form av smör tex. De äter ju gärna smöriga såser om det får chansen såklart och jag har inte sett någon nackdel, bara det att de kan vara utan det.