Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2393 ggr
skaalman
0

Ner i vikt när man "fuskar"

Jag undrar lite över en sak… jag har ätit lchf sen i somras. och jag gick ner i vikt, men fastnade sen en längre period i viktnedgången….

Jag var bjuden på sushimiddag några veckor sedan, och tillät mig då att faktiskt äta en portion sushi. Dagen efter fortsatte jag med stenhård lchf. Och vips gick jag ner ca 2 kg.

Samma sak hände igen, åt med mina japanska vänner. det blev ris mm. Och gick ner igen.

Kan det vara så att förbränningen kommer igång på nytt om man "fuskar" ibland?  Eller vad kan det bero på?

Jag undrar även om drycken Celsius. Jag började dricka den ungefär samtidigt. Kan det ha stor påverkan på viktnedgången? Jag tror nämligen den hjälper lite MEN det är just varje gång jag ätit kolisar och sen fortsatt med lchf som jag gått ner…. hmmmm

H.Andersson
0

Är du säker på att det inte var vätskevikt som du gick upp i och förlorade igen?

Jennix
0

Ja, ibland om man har stått stilla ett längre tag så kan kroppen få en liten "chock" av att man äter t.ex. lite extra frukt några dar.

Varför vet jag inte, men vet att flera har råkat ut för det. Det gäller alltså så bara några dar och sen tillbaka till LCHF igen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Henkez
0

En del kanske kan må bättre av att äta lite mer kolhydrater och ha lättare att gå ner i vikt av det, man får prova sig fram helt enkelt vad man mår bäst av att äta.

MrMox
0

Jag har ätit enligt LCHF i ca 5 år nu. Äter ganska lite kolhydrater till vardags.

Jag var i Japan under en måndad i sommar - jag simmade runt bland kolhydrater med öppen mun! Att äta enligt LCHF var inte att tänka på om man ville ta del av kulturen - och det är väl därför man reser?

Jag gick inte upp under vistelsen där - och när jag kom hem gick jag ner ytterligare ett par kilo! Jag är numera så spinkig att folk som inte har sett mig på ett tag tror att jag är sjuk!

Aliki
0

Var kan man hitta innehållsförteckningen för Celsius?

yvonnel
0

För 10-15 år sedan hade man en s.k. bantningskost som var upplagd precis så med beräknade kalorier per dag lite upp och lite ned.

Den kosten hade ett namn som jag har glömt tyvärr, men det ingick ju Kh i den, både hög-kcal och låg-kcal- dagar. Och inget fett heller då förstås.

Den där drycken Celcius, vad innehåller den?