Nu behöver jag hjälp...! :P
(ÄT INTE MEDANS DU LÄSER DETTA ELLER ÄR KÄNSLIG)
Hej!
Lite pinsamt detta men nu känner jag att jag behöver hjälp o tips!
Det är nämligen så att jag har kört lchf i flera månader nu, fuskar ibland med kolhyderater av olika slag men väldigt sällan. Jag mår väldigt bra, är pigg, har energi osv! Kör oftast under 7-10g kh/dag
MEN varje morgon när jag vaknar behöver jag gå på toaletten, nästan aldrig under dagarna utan bara på morgonen. Jag behöver bajsa varje morgon helt enkelt och det är inte där problemet är utan problemet är att jag hela tiden har diarre, löst, väldigt lite, o ibland "klumpar"
Jag mår inte dåligt eller så, men det ska väl igentligen inte vara så antar jag?
Detta har pågått i flera veckor nu och någon som vet vad det kan bero på?
Mycket fett ger lös avföring så det kan ju vara en orsak.
En annan orsak kan vara att du äter nåt som tarmen inte gillar men det brukar märkas för man mår inte så bra då…
Tar du magnesiumtabletter? De är också ofta lösande…
Okey, hmmm nu när du säger det så tar jag ju faktiskt 2 magnesiumtabletter (full dos) varje kväll, precis innan jag går och lägger mig….! Tar jag inte dem så får jag kramper i benen, så behöver ta dem. Men kanske ska jag börja ta dem på dagen då eller finns det nått tillfälle man kan ta dem så dem får minst "lösande" effekt? :/
Käkar inte magnesium tabletter, men har samma problem som dig, hinner i princip bara få i mig morgon kaffet sen är det kört, men resten utav dagen är det lugnt.
#2 Testa att dela upp dosen under dagen eller att byta sort. Magnesiumolja har nån annan här rekommenderat om man blir dålig i magen av tabletterna.
Jo, efter kaffet brukar det köra igång faktiskt.
Men jag ska testa att bryta tabletterna och istället ta 4 st små tabletter, det kommer då tillsammans bli full dos. Får se hur det går! Tack för tipset iaf! :D
Jag har nog accepterat faktum att vara lös i magen på morgonen efter kaffet då jag aldrig lider av samma sak resten av dagen. Jag kan stå ut med det på morgon men sedan är det bra. Skulle det vara konstant under hela dagen skulle jag bli galen.