Någon som trappat upp?
Jag äter LCHF sedan 8 veckor tillbaka, Trivs bra med det och MÅR jättebra.
Men jag saknar min rågbrödsmacka till frukost. (Vi snackar äkta rågbröd 100%, inget industribakat bröd)
När jag når mitt mål så funderar jag på om jag skulle "tillåta" mig att äta en macka ett par frukostar i veckan.
Är det någon som har erfarenhet av sådan upptrappning? Vad blir resultatet på vågen? Vore intressant att höra om era erfarenheter! :)
För mig funkar det dåligt för det räcker liksom inte med en macka en eller två ggr i veckan, jag vill ha mer och mer och skulle jag snubbla över en nybakt limpa så …
Min mamma däremot åt lchf och blev frisk från alla krämpor och har börjat äta en macka och kanske en potatis om dan och det funkar hur bra som helst. Så det är nog ävldigt individuellt.

Jag provade en gång att ta en grov macka och efter en halvtimma låg jag i sängen med fruktansvärda mag knip hela dagen provade en gång till någar veckor senare och det blev samma resultat så jag kan inta äta bröd och vågar inte heller göra det för jag vet ju vad som händer =(
Lite svårt egentligen att svara på din fråga, för ingen vet ju hur DU kommer reagera.
Men magreaktioner är vanliga förstås när man tillför nåt som är främmande för magen - åt ena eller andra hållet. Vikten.. tja, inte blir man jättefet av ett par mackor i veckan, men risken är att man börjar med en, sen blir det två.. och plötsligt äter man som innan LCHF-andet.
Varför började du med LCHF?
Beroende på hur strikt LCHF du kört innan kan du vara rätt så insulinresistent så att ta det lite försiktigt i början.
Råg innehåller ju väldigt lite gluten vilket annars ställer till besvär för många. Själv upptäckte jag rätt snart på LCHF att de gånger magen krånglade så var det om jag åt industribakat bröd medans mitt egna surdegsbakade dinkel gjort på stenmalt mjöl fungerade utan problem.