Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4375 ggr
LatMask
0

Vad har du i skafferiet?

Mitt kylskåp är fullt med härlig mat, men i speceriskåpet är det rätt tomt nuförtiden…Ge mig tips på bra konserver o dyl!

Jag har nu bara makrill i tomatsås, mums med majonnäs, champinjoner på burk, härligt i såser och svarta oliver på burk, piggar upp köttfärslimpan.

greensis
0

Malda hasselnötter (från Lidl), kokosflingor, makrill & tonfisk, (oliver & diverse nötter ligger i kylen), torkade örtkryddor, tepåsar, kaffebönor, alger, mörk choklad

Men vår frys är sprängfylld

Fabricati diem, pvnc!

andreas0
0

#0, Den är nästan tom här numera också, jag har ungefär samma som du beskrev.

Mervi
0

Svamp, oliver, mandel, te, kaffe, inte är de mycket.

raphanus
0

Kokosmjölk, skarpsill, macadamianötter, danska svålbitar, salt, ättiksprit, böngroddar, bambuskott, kryddor och två och en halv meter facklitteratur på ryska: Sagor, biblar, samhällsvetenskap, historia, fysik, grammatik, geografi och teoretisk matematik.

Margareta
0

Sparris musslor

Numer pensionär i Nynäshamn

Ulf-S
0

Jaa… Det känns som att det mesta finns i kylen, men vad brukar jag ha i skåpen? Förutom kaffe, te, kryddor, oliv-, kokos- och macadamiaolja alltså.

Tonfisk i vatten

Champinjoncreme

Krossade tomater

Kokosgrädde 

Det är i princip allt… Tänk vad mycket plats man sparar när man inte använder pasta, ris, linser och gud vet allt!

Yakamoto
0

Makrill, nötter (paranötter och makadamia), solrosfrön, pumpafrön, linfrö (hela), tonfisk i vatten, te i miljoner olika versioner, oliver, (svarta och gröna), krossade tomater, passerade tomater, kokosflingor, samt ett lager pasta, ris och quinoa till familjen.

Marylojs
0

Krossade tomater, tonfisk, makrill, nötter, kokos, kryddor, mm.

Matmamma
0

Sardiner, förutom det som redan nämnts.

Medlem
0

Tahini, inlagda grönsaker, makdous (fyllda bebyaburginer med valnötter och paprika inlagda i olivolja) Labnibollar i olivolja.

andreas0
0

Man kanske borde slänga skafferiet och skaffa en frys till istället att ha där. Räcka ut tungan

Tilda-T
0

Ingen dum ide andreas för det som har räknats upp i tråden kan man nästan lika gärna ha i en kyl.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Margareta
0

Minns ni programmet om Vad har Du i Ditt kylskåp med Boris Möller tror jag det var. Skall vi starta en sån tråd och fotografera våra kylskåp?

Frualbertsson
0

#13 våra kylskåp är säkert helt fantastiska i jämförelse med vad 99% av svenska folket har hemma!

Besika
0

vi kan rationalisera bort nästan hela skafferiet!!

LatMask
0

Tack alla för goda tips! Labnibollar låter spännande, vad är det? Och musslor hade jag på något sätt glömt bort - nån som har recept på en fin musselsoppa?

Margareta
0

#14 Jag minns när den stackars Boris Möller skulle laga mat från ett kylskåp som var i stort sett tomt. Han skulle nog gilla våra bättre…

Loria
0

jag la märke til här om dagen att jag inte har nått skaferi, det har långsamt blivit hem för min bakmaskin, hushållsvåg och lite annat jag använder nu och då. Det mesta som används till matlagning har jag i frysen…

Oluf-56a
0

#6# #7# Tonfisk i Vatten? I Olja skall det varaGlad

Ulf-S
0

Oluf, oljan brukar inte vara den allra bästa… Bättre att hälla på egen bra olivolja!

Oluf-56a
0

Det kan man göra också, häll bort den andra oljan och på med egen olja Flört

LatMask
0

Min stackars skafferitråd är nästan kidnappad av kylskåpet! Säger väl allt om hur det ser ut hos oss LCHF-are nuförtiden…God idé att skapa en "Vad har du i ditt kylskåp" men stackars TV-kocken skulle nog bli helt överväldigad…

Mimsivimsi
0

mitt skafferi har jag inte öppnat på månader, det står fortfarande nåt gammalt paket pasta, lite ris o gamla havregryn som bäst före datumet måste gått ut längesen på.. usch kanske borde slänga..

anki1
0

Har inget skafferi. Det åkte när vi fick in frysen. men jag har ju torrskåpen ovanför kyl och frys. Där finns fortfarande specerier kvar, för jag är ensam i familjen att äta så här. Men där finns oxå mina gamla glasburkar ifrån dentiden då jag syltade och saftade, samt några plastbyttor som jag har att frysa in mat i. Men alla mixer och pulversåser har åkt.

Redigering. Mina konserver får plats i kylen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Medlem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Labnibollar är avrunnen turkisk yoghurt inlagd i olivolja som man kan köpa på invansdraraffärer eller göra själv. Gott som tillbegör.

bernil55
0

Hoppas det dyker upp fler latmaskar (eller liknande) med tips här, för en förutsättning för att jag alls ska börja med denna kost är att jag hittar en del del bra "latmanskost". Visst, jag har frys, men jag behöver ha konserver också på lut, om jag inte kan handla/orkar laga.

Själv älskar jag tonfisk i currysås och den verkar - tack och lov - godkänd, i alla fall när det gäller kolhydrater:  3,0 per 100 g. Fett går alltid lägga till.

Har sett makrill på burk nämnas förut och det gillar jag. Har ej kollat än vad de innehåller (såsen). 

Musslor har jag också, samt krossade/passerade tomater. Trepack av småburkar med ärter/haricot verts, jättebra för mig som äter ensam. Håller även på att testa köttkonserver, fast jag förstår att dom inte är supernyttiga direkt. Tycker om en del skinka på burk faktiskt, men det är väl riktigt skräp? Generad

grona-marie
0

Slängde det mesta av mjöl och gryn häromdagen, bästföredatum hade gått ut. Så nu har jag massor av burkar över som jag tidigare hade mjöl mm i. Får kanske sälja dem på loppis till våren. Mitt skafferi innehåller mest te och kryddor och så 20 flaskor vin förstås.

sussie
0

Godaste musslorna finns i frysen, de grönskaliga från Nya Zealand. Äter aldrig de torra grusiga på burk om de inte råkar vara rökta förstås. Synd att inte de stora grönskaliga finns rökta här i sverige. Appropå det vet någon var och om det finns rökpåar att få tag på, jag hittar inga!

andreas0
0

#26, Ärtor innehåller rätt mycket kolhydrater, bara så du vet. Makrillen på burk brukar vara hyffsad, den äter jag ibland.

shintaida
0

jag har en "kolhydratman" hemma, så skafferiet är fullt ändå. jag har "knökat" in mina konserver där också.

det lustiga är, att HAN går ner på kolhydrater, men inte JAG!! han kan stoppa i sig vad som helst nu för tiden, men inte innan, då gick han upp i vikt.

shintaida

bernil55
0

Tack för upplysningen, andreasO! Den ärtburk jag kollade var så dum att den inte upplyste om kolhydratinnehållet, så jag hoppades ett tag till…

Livianna
0

Jag har hittat bra chips för oss LCHFare som ligger i mitt skafferi! NOLL kolhyrater! =) Torkade FLÄSKSVÅLAR! Mmm!!! Bästa snaxet! =)

LatMask
0

Tack än en gång alla för tipsen - men vad gör ni med musslorna? Senaste gången jag lagade till något trevligt med musslor utgick jag från pulver…Generad

LatMask
0

Halar upp den gamla tråden - finns det något gott man kan skapa trots musslor på burk?

Aniara4
0

Krossade tomater, champinjoner på burk, kokosmjölk, kaffe, te, kakao, sukrin, kryddor… det är väl ungefär det. Sen har maken en massa annat trams som inte jag äter.

Grodan
0

Jag är inte en traditionell kolhydratare, eftersom jag inte äter kött o fågel o inte all fisk, så jag har massor med torkade bönor, linser, nötter, fröer och gryn.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lojs
1

Jag har massa gryn, fröer till groddning och då mina konserver med tonfisk, champinjoner mm Grynen och groddarna är dock till mina hamstrar, de är fröätare, det är inte jag. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.