Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1702 ggr
cream1
0

LCHF mot PCOS?

Har en god vän som just fått diagnosen "PCOS" i en sådan grad att hon fått order om att medicinera.

Jag har läst och hört att lchf-kost ska kunna hjälpa eller till och med bota sjukdomen helt. Hon vet att jag ätit lchf några år och jag har haft många "lektioner" i hur och vad man ska äta och vad man bör undvika osv.. men hon verkar ha bestämt sig för att jag har fel så hon fortsätter att följa dietisternas och livsmedelsverkets kostråd.

Jag skulle därför behöva lite bevis från er som lider av pcos och blivit hjälpta eller t.o.m helt friska från sjukdomen, genom lchf, för att kunna övertyga henne (försöka dvs).

Skulle också vara intressant att höra om det "gett bättre resultat" genom att utesluta och/eller inta vissa typer av livsmedel, tex kokosfett har man ju hört mycket bra om..Och hur strikt bör man vara med kolhydraterna?

Tack på förhand! /C

odezza
0

Jag kan inte ge några svar, har ingen egen erfarenhet av PCOS. Men puttar tråden…

Om du söker på "PCOS" här på sajten, så får du upp en del trådar om det…

Och rent spontant känner jag att om din väninna har bestämt sig för att du har fel, så lär du ha ett drygt jobb framför dig… Min egen erfarenhet är att om en person inte tänder till, och själv är villig att leta info, så brukar loppet vara kört från början…

"still lost in space and time"