Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 10593 ggr
Vafann
0

LCHF pasta

Suck

Lieta
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla är vi barn i början. Nu är tråden lättare att hitta iallafall? Flört

Kopierar och klistrar in receptet du skrev i din förra tråd:

LCHF-pasta

4 ägg

7-8 msk Philadelphiaost

1/2 dl fiberhusk.

Vispa äggen poröst

Tillsätt Philadelphia och fiberhusk.

Vispa och låt stå i ca 10 minuter.

Vispa lite till.

Bred ut på ett lätt oljat bakplåtspapper med våta händer, tunnt men inte genomskinligt.

Baka i ca 10 min, på 150 grader.

Låt svalna, strimla.

Gör en LCHF pastasås. Lägg i "pastan" precis i slutet, bara så det blir varmt.

Lieta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska själv testa det här receptet imorgon tror jag… Låter intressant och gott, :)

Vafann
0

Tack Lieta! Det ser mycket bättre ut!Glad 

Jag lär mig väl så småningom.

eljope
0

TACK TACK TACK till den som uppfann detta receptet!

Gjorde lasagneplattor i stället och det blev sååå gott!
varvare lasagneplattorna med köttfärssås och keso som jag blandat med creme fraische (istället för bechamel) och på med riven ost och sen in i ugnen!

Pojkvännen tyckte det va godare än vanlig lasagne.

Det jag undrar nu är om den går att frysa in, vad tror ni?

[Pennylane1]
0

vad förvånad jag blev nu! Det var ju bara ett par veckor sen jag såg detta recept första gången trodde jag, i en helt annan tråd och nu ser jag att det postats här för över ett år sen!

odezza
0

Det var jag som startade den tråden du menar Pennylane… trodde också att det var nytt så jag kollade inte om det fanns en tråd redan… ursäkta…

Den andra tråden finns här: Hemgjord LCHF-pasta!

Där hittar man en länk till sidan jag hittade det på, dom bjuder på några olika recept med LCHF-pastan.

Jag har också modifierat receptet lite i den tråden, bl a minskat till en sats som är lagom till en plåt, och räknat om mängdera till gram. Jag tycker att det är smidigare att använda vågen, mindre disk och exaktare mängder.

"still lost in space and time"

[Pennylane1]
2

Jag menade bara att jag blev överraskad att jag inte lagt märke till receptet tidigare, det kändes lika nytt för mig!

Vafann
0

Herregud! Jag har loggat inte in här på evigheter, jag är så glad att ni tyckte om mitt recept!Glad

opssk
0

Det låter ju nästan för bra för att va sant! Bokmärker och testar snarastTungan ute