Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5541 ggr
Puhlo
0

Ben and Jerry's. :(

Eftersom jag har fuskat nån gång den här sommaren, med då Ben and Jerry's glass, så blev jag hemskt ledsen när jag fick reda på idag, att det är UNILEVER som äger dem! Fyfan!

Usch och fy vad ledsen jag blev. De som verkligen propagerar för bra ingredienser, bra miljöval och allting, ägs av skurkar.

Då blir det Djurgårdsglace, Österhagens glass eller hemgjord vid nästa fusk. Tvi tvi tvi.

cathrine70
0

Jag  älskar  B&J….. men kan inte äta det  mera

[vaargen]
0

Då är det väl bättre att stödja dom när dom gör något bra, så att resten av företagen följer efter?

Men jag förstår inte heller detta hat emot unilever…

keja01
0

Så Unilever äger både GB glass och Ben oJerry's alltså.

Kernow
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Unilever-hatet bygger väl på dels ett allmänt motstånd mot stora multinationella matjättar och hos LCHF-folk kanske just på att de går margarinets ärenden.

Ben & Jerry startade som ett privat litet bolag men som det mesta som blir populärt kunde de väl inte motstå pengarna och sålde.

Puhlo, har du inte Lejonet och Björnen också? De finns ju i Gamla stan och på Söder. Själv är jag nu malmöbo och fuskar jag så är det med Dolce Siciliana med sin fina sicilianska glass…ja och så i Cornwall såklart men där är glassen ofta gjord på superfet clotted cream så om man tar av de lågsockrade varianterna så blir den inte så illa. Tungan ute

gun92884
0

Torka tararna tiilrackligt lange for att lasa lanken nedan :0) … avsikten verkar ha varit att halla kvar alla 'varden' som gjort Ben&Jerry's beromda:

http://www.benjerry.com/company/media-center/press/join-forces.html

Lynxx
0

Unilever köper nu åxå finländska Ingmans glassverksamhet med en årlig försäljning på runt 650 miljoner kronor och 700 anställda, bland annat i svenska Åhus.

http://www.svd.se/naringsliv/unilever-koper-finsk-glass_6542839.svd

Smaklig efterrätt!

/L

Kernow
0

Åh nej, ska Åhusglass bli Unilever nuRynkar på näsan

Gun, det spelar ingen roll för mig att de vill ha kvar Ben & Jerrys värderingar när resten av företagets business inte har sådana värderingar.

gun92884
0

Eftersom de flesta fabrikanter tillhor na't storre conglomerate sa ar det inte alltid latt att sortera pa sa satt … jag forsoker stilla mitt samvete genom att inte anvanda produkter fran fabrikanter som testar pa djur …

Lynxx
0

Unilever - det lutar nu också åt att de tar över norska Diplom-Is, som även säljer i Danmark och Sverige.

http://www.svd.se/naringsliv/unilever-koper-glass-i-stora-lass_6554301.svd

/L

gun92884
0

Missforsta mig ratt … jag forstar mycket val (och haller med) avsmaken for Unilever och dessa jattar som Cargill och Monsanto … satt och tittade pa ett miljoprogram om Indonesien och alla dessa skovlingar for palmodlingar for palmolja Rynkar på näsan

hemul
0

Och de stödjer Occupy Wall Street… vilket skämt!

http://www.benjerry.com/activism/occupy-movement/

gun92884
0

Deras website gor att de verkar schizofrenic … eller hallucinating …

Amrit
1

Men du! Gör egen glass, då kan du ha i allt möjligt gott och vet exakt vad du haft i! Gjorde supergod nöt-choklag-fudge glass för något år sen, mumma! För att inte tala om turkisk peppar glass!

gun92884
0

Recept! Recept!Glad

Jag gor min egen glass men provar garna variationer …

Kernow
1

Åh, hur gör du turkis peppar glass och nötglass Amrit?