Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 2542 ggr
KarinJ46
0

Får Becel kallas för Smör???

Sitter och läser veckans reklamblad från Matrebellerna, och fick just morgonkaffet i halsen.

Där gör man reklam för Becel SMÖR, 600g paket, 35%, och nyckelhålsmärkt.

Samtidigt ser man på den avbildade asken att det står "Lätt Matfett"

Tjyvtrixen för att sälja skokräm blir fräckare och fräckare…jag häpnar.

Aniara4
0

Jag har också flera gånger sett margarin beskrivas som smör i reklamblad. Det har nog inget med tillverkaren att göra (tror jag?) utan beror förmodligen på att butiken har dålig koll.

Jag antar att man får göra sig besväret att kontakta dem och klaga varje gång så kanske de lär sig? Eller ska man ta i ordentligt och anmäla dem för vilseledande marknadsföring? Det skulle förmodligen påskynda inlärningsprocessen…

KarinJ46
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag var inne på Urkilevers hemsida och där kan jag inte se att dom kallar Becel för smör. Däremot så har dom en lång utläggning om kolesterol och mättat fett. Läste den och satte kaffet i halsen en gång till :-)

Ska ta med mig reklambladet till butiken (Pulsen i Flemingsberg) när jag åker och handlar, kanske kan man få kläm på vem som utformar dessa centrala annonsblad.

yvonnel
0

Visst är det fantastiskt att ordet smör har en sådan stor genomslagskraft! Smörsmak är ju ett ord som används ganska friskt vid bedömningen/försköningen av en fuskprodukt som ska säljas till varje pris.

Wtn3
0

Man får inte ens kalla bregott för smör… Men i detta fallet är det högst troligt ett fall av okunnighet från den som skrev programbladet för butiken i fråga, och inte ett strategiskt försök från Becel att lura kunderna.

Sindri
1

På min Coop fanns för ett tag sedan en skylt med det motsägelsefulla upplysningen Milda gräddprodukter. Man tar sig för pannan, men orkar inte riktigt bråka om allt.

Idag när jag kom hade Becel fått inta Bregotts plats som förste man bland smörgåsfetterna. Undrar om dom pröjsat - ungefär som när man får ligga först på Googleträffarna…… Räknar dom kallt med att många tar fel i farten?