Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1143 ggr
Lothar
0

Fika hos icke LCHFare...

Har en del vänninor som jag åker och pratar skit med titt som tätt, och framförallt fikar vi, oftast kaffebröd av olika slag, det roliga är att nu när de vet att jag äter LCHF så har de lite försynt frågat "vad man äter då"

så när jag har kommit så har de tagit fram ost och smör eller en brieost och sett så där lyckliga ut att de kan erbjuda mig fika.

Känns ju taskigt att säga nej fast det gör jag, försöker förklara att jag är inte hungrig och jag kan inte längre pilla i mig nåt till kaffet "bara för att…" att det räcker mer än väl med en liten slurk kaffe.

Tycker ändå de är gulliga som på sitt sätt försöker göra det lätt för mig att komma och fika, och att de inte ifrågasätter mitt val att leva!

Maria

[Pennylane1]
0

jag skulle definitivt ätit lite ost, när de ansträngt sig så! Varför kan du inte äta ost och smör, är du väldigt känslig?

Lothar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det där exemplet var från igår när jag precis kom från frukosten hemma, och är jag inte hungrig så har jag svårt att ens äta en bit ost, men jag har bra vänninor som mer än gärna äter själva :-)

Den andra vänninan med sin brieost blev nog glad i fredags att hon hade den kvar till kvällens glas med röttFlört

Maria

ashe
0

"Tack, bara en slät kopp." är kanske ett uttryck vi får återuppliva. Förr - början av 1900-talet - var ju en kopp kaffe just bara en kopp kaffe. I bästa fall med en sockerbit, ibland med grädde.

Nu anses man ju som snål och ogästvänlig om man inte "bullar upp".

Lös många problem, återuppliva en slät kopp!

hus-musen
0

Men det är ju rätt gulligt ändå, och det visar verkligen hur de bryr sig. Fika är en invand ritual för många, den ska utföras på ett visst sätt och blir det fel är det katastrof typ.

Skulle själv gärna vilja bli bjuden på ost och sånt istället, det är ju godare än kakor och bullar. (om det inte är mormors bullar då förståss.)

Qui dormit, non peccat

odezza
1

Jag var med bilen till en kille som skulle rostskydda den under. Han bjöd mig på en kopp kaffe, men sa att han hade inget att bjuda på till kaffet… -Inga problem, svarade jag, jag äter ändå inte sådant. -Inte jag heller, svarade han…

Jodå, det kom fram under fikat att han också körde LCHF!

"still lost in space and time"