Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 4889 ggr
misty09
2

Mariannes Blomkålsgratäng!

Jag vet inte om jag får göra så här men jag skulle verkligen vilja att fler upptäcker denna fantastiska kvinnas recept. Har nu gjort denna Blomkålsgratäng två gånger och den slår både blomkålsmos och gräddstuvad vitkål ( vilket jag tycker är supergott) Den håller ca 1 v i kylen …..om den räcker så längeFlört så man har liksom snabbtillbehör till hela veckans middag. Bara att steka på en kött/kyckling eller annat när man kommer hem.

Prova det är supergott. Tack Marianne för ännu ett bra recept!

Jag lägger inte ut det utan hänvisar till din blogg ….då kanske detta inlägg är ok?

http://mariannslchf.se/?p=3423

Mooniq
0

Jag älskar grön/blåmögel ost så jag gör så här:

kokar blomkålsbuketter /  broccolibuketter. Lägger i kokande vatten o kokar 3 minuter.

2 - 4 dl creme fraiche eller Smetana + 100 - 200 gram grön/blåmögelost i småbitar som jag försöker gaffla sönder så gott det går och blandar runt

Gratängform - i med buketterna - duttar röran över alltsammans och in i ugn 200 grader 15- 20 min tills ytan får lite färg..

När jag tar ur gratängen så rör jag runt med gaffel - ibland kan grönsakerna avge lite vatten men rör jag runt så blandas det.

Gott till både kött, fisk o fågel tycker jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Pennylane1]
0

tar man bort paprikan och lökpulvret och lägger i ansjovis och riktig lök blir det en god Jansson, jag gör ungefär så där.

Marianns LCHF Mat & bak
0

Tack misty09 för att du gillar mitt recept och för mig är det helt ok att mina recept sprids för vinden!

Det är meningen att fler LCHF´are ska få tilllgång till så mycket att välja på att man känner variation i sin mat!
Nätet fylls upp mer och mer med en massa goda LCHF recept! Skrattande

misty09
0

Ahhh tack Pennylane för tipset. Har saknat JanssonRynkar på näsan