Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2891 ggr
LenaSvensk
0

Recept

Räksoppa med räkspett och dillolja

Se lenasvensk.wordpress.com

LenaSvensk
0

Asiatisk skaldjurssallad

http://lenasvensk.wordpress.com/

[Pennylane1]
1

Kopierar något som skrivits i en tidigare tråd: Lägg gärna in en kopia av receptet här på KiF också. Det har hänt tidigare att en blogg har försvunnit något år efter att recept har länkats till, så att länken har blivit död. Och det är ju inte kul när man tror att man har hittat något bra recept, och sedan kan man inte få fram det.

asagasa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj, vad många fina recept du har, tack!!

/Åsa

[Pennylane1]
0

Lena läs vad jag skrev! Det har nyligen påpekats igen i en annan tråd!

LenaSvensk
0
LenaSvensk
0

#9 Pennylane, tyvärr får jag inte in recept här om jag inte sätter mig och skriver om dem och då tycker jag att det är ett bättre sätt att folk får reda på dem än att de inte får del utav dem alls …

kaisakavat
1

Finns en annan sida av saken också.

Som jag har uppfattat det är ju KIF liksom inte en 'reklamsajt' för er som har bloggar men inte deltar i diskussioner här. Det är förstås bra att ni delar med er av recept och annat och att det framgår att ni finns, men bättre att ni finns under 'Länkar' isåfall.. tycker jag. Glad

[Pennylane1]
4

testar

Kantarellsås

3/4-1 l rensade och delade kantareller

2 msk finhackad gullök

1 msk smör

1 dl rött vin

1 1/2 msk kycklingfond

1 tsk soya

3 dl grädde

Salt och peppar

Lägg kantarellerna i en kastrull och låt svamparna svettas utan matfett på svag värme. När vätskan kokat in, öka värmen och lägg i smöret. Fräs en stund och lägg sedan i löken. Smaksätt med salt och peppar.

Häll på vinet, fonden och soyan och låt koka samman ett par minuter.

Häll i grädden och låt koka samman ytterligare lite.

Så svårt var det att lägga in ett av recepten…. bara kopiera och klistra in… den lilla servicen tycker jag nog att man kan bjussa på