Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2301 ggr
mejjo
0

LCHF

Åh vad jag känner mig desperat. Jag kan inte komma tillbaka till LCHF kosten. För några år sedan så åt jag LCHF under åtminstoe ett års tid, under den tiden hann jag uppleva många hälsovinster, orkade motionera, blodtrycket blev något bättre, blodvärdena riktigt stabila mm mm Sen vet jag inte vad som hände, POFF så var jag helt enkelt tillbaka i kolhydraternas hemska värld. Har flertal gånger försökt mig på LCHF igen men det går inte jag faller hela tiden, trots att jag vet hur bra jag mår på LCHF

Hur ska jag lyckas komma tillbaka, jag vill ju verkligen detta men jag snubblar hela tiden!!

dufva
0

Planera när var hur du ska börja

Släng eller ge bort allt som du inte vill äta

Köp hem sånt du behöver inför nystarten.

Planera även för hur du ska göra till helgen/festen/när suget kommer

Berätta för alla att du kört igång och be om stöd

Var benhård den första tiden tills suget gett upp

Naiz
0

Bra tips från #1. Det gäller att göra sej av med allt man inte får/vill äta. För finns det hemma så kommer det förr eller senare slinka ner.

Ät ofta i början. Så fort du känner sug efter sötsaker så ät mat eller nån grönsak till mellis. Ät INTE ute första tiden. Blir du bjuden på mat så se till att dom gör nåt du kan äta osv osv.

Det gäller att man får tillräckligt med stöd utifrån för att orka börja igen :)

MimLan
0

Håller med om vad som skrivits. Lägger till att överäta på mat under tiden. Det är svårt att svulla i kolhydrater när man är övermätt på annat.

mejjo
0

Tack för era tips och råd!

Får göra en bättre planering och försöka hitta bra stöd hos vänner helt enkelt. Sen får jag läsa runt här för att få tillbaka inspirationen :)