Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 4033 ggr
brink
0

proteinpulver

God morgon!

Är det någon som har erfarenhet av proeinpulver. I bland när man har mycket omkring sig typ barn etc så hinner man inte alltid laga mat. men jag har nu köpt holistic proteinpulver som jag tänkt bland med lite bär o  4% eko yougurt. Är det ok eller har ngn ett bra tips att ge mig. Blanda med mjölk kanske, vatten känns inte så upphetsande.

Ha det gott i vårsolen

PaulaW
0

Hmm. Fettet då?

brink
0

Nja, fettet får jag lösa med smör i the. Är du alltid vid datan?

[linda-pinda]
0

Jag blandar gärna med fet mjölk och lite bär. Är jag hungrigare mixar jag ner ett rått ägg också. Mättar fint när brådskan inte tillåter en riktig måltid.

dufva
0

Pulver går inte ihop med min syn på en naturlig kosthållning.

Vi har säkert alla olika tolkningar över vad LCHF går ut på.

För en del är det kanske bara en justering av procentandelar av fett och kolhydrater.

Jag försöker nog mera få ihop det med vad jag anser är den optimala koster för "djuret" människan.

Vid tidsbrist brukar jag göra lite storkok och bara finlira lite med tillbehören till vardags

Pasi
0

Jag kör samma stuk som dufva.
Tycker att en rejäl bit ost, en kall köttbit direkt i handen eller några kokta ägg direkt från kylen smakar bättre och är en lämpligare snabbföda en ett pulver. Spar ganska mycket tid då de inte skapar extra disk.Glad

ewax
0

Jag äter ibland proteinpulver på morgonen. Kompletterar med kokosfett i kaffet. Räcka ut tungan Funkar bra för mig…

PaulaW
0

Brink.Hemlis Just nu är jag det. Jobben framför datorn hopar sig ibland. Skall ju försöka att mixtra ihop min egen sajt också och det innebär en hel del sökande. Och sedan är det ju detta med skatterna….

[linda-pinda]
0

Jag tycker inte om vare sig kallt kött eller kalla ägg, tyvärr. Ost i stora bitar, jovisst, men jag får ingen bra mättnadskänsla av det.
Men vi är alla olika.
Om några år kanske jag också har kommit till det stadiet att jag ser på kosten i ett större perspektiv och därmed vill hålla den så naturlig som möjligt.
Just nu är det nog för min del att laborera mig fram till vad jag mår bra resp dåligt av i form av kolhydrater och protein/fett. Stort steg för min del och jag tar helst bara ett steg i taget, eftersom risken för att jag skall misslyckas blir mindre då. Så fungerar jag. Och på den här nivån är proteindrycken ett bra alternativ för min del.

ullamayday
0

Om du söker på protein, så finns det en lång tråd med massor av tips…….för och emot.Dricker själv 1 proteinshake på morgonen innan promenaden.Problemet är att hitta med låga kolhydrater och utan sötningsmedel.Vad jag fick ut av förra tråden var; Holistic vassleprotein. Tyvärr smakar det apa och jag har hittat Twinlabs vassle protein i stället. Men är du ortodox LCHF:are, så glöm det *LOL*

DaMum
0

Ost med smör ger bra mättnadskänsla.

linda-pinda! Gillar du fisk? En bit kall fisk med schysst med bra majonnäs på? Själv tycker jag att det är supergott.

[linda-pinda]
0

DaMum: jag älskar fisk. Men det är samma sak där som med kött och ägg: det ska helst vara varmt när jag äter det. Men tack för tipset! Ostskivor med smör på smakade jag för några dagar sedan och blev mycketp ositivt överraskad - det är ju jättegott! :-)

Fibblan
0

Jag dricker Holistic proteinpulver med Physalisfrön i varje morron 1 tim innan jag tränar, sedan kan det bli 1-2 till under dagen..lite olika.

Den fungerar jättebra och är väldigt god om man jämför med andra. Smakar lite som smält glass utan socker. Helt okej och blir dessutom godare tycker jag med physalisfrön i.

Fett får jag i mej genom annat

Tofsvipan
0

Smak är verkligen svårt att diskutera. Twinlabs 100% Whey pulver smakar uhhhh och innehåller så mycket konstgjort sukralos och smakämnen. Jag föredrar Holistic och blandar ibland i min yoghurt eller dricker blandat med vatten -  beror på siffror och hur mycket jag rört mig.

Nu har jag hittat ett Twinlab pulver som heter Vegefuel. Det är sojaprotein och utan tillsatser och utan varken kolisar och fett. Det smakar värre än uuuuhhhh att dricka men det har jag nu använt i matlagningen. En skopa i polarbröden och jag ska testa i rabarberpajen i stället för potatismjölet.

[linda-pinda]
0

#13: Pasi hade en massa information om sojaprotein och varför det inte är hälsosamt att få i sig. Han och andra påpekade att även vassleproteinet har en del negativa effekter, men det lät i alla fall inte lika illa som sojaproteinet. Läs gärna mer i den här tråden: http://www.kolhydrater.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=a8010582-d249-4747-b81e-4f68d180f66b

Jag tycker att Holistics proteinpulver smakar gott när man blandar det med mjölk.

ullamayday
0

Det är inte lätt det här med proteinpulver…..smak…..ingridienser och hur hälsosamt det är. Vad jag fick fram av förra tråden var att Holistics var det bästa. Sojaprotein var sämre än vassle.

Nu fixar jag inte smaken och den är så svårblandad och "lätt".Blandar med vatten. Jag dricke ju inte mjölk….för det är inte heller bra. *oj, oj hur man än vänder sig har man ändan bak*.