Otack är...
Jag har under snart tre år påtagit mig rollen som LCHF: ambassadör i Litauen. Jag är helt ensam om denna självpåtagna position i hela republiken. Redan nu kan läsaren ana de enorma problem jag utsatt mig för. Det är ensamt här uppe på toppen och häcklarna är många. Under de tre år som gått har jag via mail och telefonsamtal lyckats ”omvända” ett tiotal vänner i Sverige, men endast en ”halv” person i Litauen samt med tvång min katt. Den ”halva” personen dricker öl varje dag men anser sig vara till hälften LCHF: are då han under stort lidande slutat äta saltgurka till ölen. Han har dessutom ökat sex kilo i vikt och anser därmed mig vara en person som har för lite kött på benen för att sprida dumheterna om LCHF. Katten har magrat och kan nu hasa sig ned från stolen utan assistans men den där förnöjda blicken mot husse har förbytts mot något som kan liknas vid svekfullhet. Katten var van vid 40 % majsmjöl i torrfodret och att sitta och krysta i blomsterrabatten en kvart. Nu klarar hon av toaletten på en halv minut, men vad är tacken för det? Man blir aldrig profet i sitt eget land, men tydligen aldrig i andras länder heller. Jobbigt nu! 
Om några hundra år kommer du att ha en framträdande plats på Muséet i Litauen - bredvid de andra Litauiska storheterna! Håll ut, Bustas!!! Katten kommer också att tacka dig - i nästa liv!
P.S. Jag har aldrig sett en halv människa dricka öl! (Jag har f ö aldrig sett nå'n halv människa över huvud taget… låter otäckt…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Men stackars!!
Snälla, inte deppa över detta.. Kanske en liten semester från ambassaden/-erandet ett tag..? För att sen återvända med nya krafter.. alternativt välja vägen; gå omkring som talande, tjysigt exempel, alldeles tyst.
Jag missionerar inte - vill folk inte så slipper de. Katter är en annan sak, dem har man ju i sitt våld.. så att säga. Men iofs - hämnas det kan de! 
Ja, som du har märkt är otack världens lön! Din halva person har säkert lagt till öl i stället för saltgurka vilket kolhydratmässigt är upp åt skogen. Du är säkert glad att katten mår bättre fast den är sur på dej. Egentligern är den säkert nöjd med sitt nya liv. Ytterst humoristiskt skrivet. Det är du bra på.
För övrigt är ju kött i all form dyrare än kolhydrater i forma av potatis, kål och rotfrukter. Jag erinrar mej att vår mat i min familj på 50-talet bestod av bröd, potatis, brunsås, rågbröd, helmjölk och margarin för att det var den billigaste maten. Kött eller korv blev det på lönedagen.De som hade råd och var medvetna åt mera kolhydratfattigt, t.ex kött och fisk varje dag. Turligt nog fanns ingen billig skräpmat på den tiden.
Lycka till med din upplysningsverksamhet!
hahaha dagens skratt!!
Fast är inte egentligen saltgurka helt OK!?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Andina, Tack, jag skall försöka hålla ut.
Kaisakavat, Tack, jag väljer tveklöst ditt alternativ nummer 2. Det verkar vara det smartaste.
Columba, angående det du nämner om vad man åt förr så kan jag instämma i den beskrivningen på mig själv. Men, en stor avgörande skillnad var att då jag växte upp på en ö på västkusten, ja då var tillgången på fisk oinskränkt.
Pennylane, visst är saltgurka ok. Så att balansera den mot öl tyder på att den "halva" snubben inte fattat ett smack. 
nä det har han nog inte… mycket skralt resultat sålunda, inte ens en halv LCHF:are, med allt ditt slit? Är det så att Litauen är ett ointagligt kolhydratsfäste tro?