42,5 ton fett!
Antagande:
Vi är 8 500 medlemmar i detta forum. Vi har tappat 5 kg i snitt per medlem. Detta skulle alltså bli 42500 kg fett. En biverkning till detta är nog att det ligger ett par ton tabletter kvar på apotekshyllorna!
Vad kan det mer ha inneburit?

Att det finns många äggproducenter i Sverige?

Och i Litauen… 
Hmm…
- vårt tryck på jordens yta har minskat
- eftersom vi som äter LCHF är mer medvetna om bra mat och tillsatser har pressen på matproducenter ökat så att de måste göra bättre varor utan tex. glutamat (har med vikt att göra det med; glutamat anses bidra till övervikt)
- Vi tar inte lika stor plats på bussar och liknande
- Många av oss kanske kan återgå till arbete efter lång tid av sjukskrivning (pga minskad vikt delvis, men mest kanske pga ökad hälsa)
- Ökad hälsa hos oss leder till minskat behov av vård = vinst för samhället
osv osv….
Vet att mina exempel inte bara handlar om just vikt, men denna kost handlar ju heller inte bara om vikt…. 

Min arbetsgivare älskar att jag aldrig är hemma från jobbet och dessutom har energi för två, antar jag. Dock ingen löneförhöjning för detta ännu… Lchf-bonus?
Min lokala grisuppfödare får sälja mycket mer kött, liksom hans kollegor med kalven och lammet. Köttfabrikerna och kycklingfarmerna gråter.
Använder färre plastpåsar eftersom man köper hem mycket mindre mat.
Läkemedelsföretagen går i konkurs vad det lider.
Bättre miljö med mindre skräpmat med mycket förpackningar.

#3 Mindre plats på bussar, ja. Jag märkte det i bussen till kryssningen, fick faktiskt plats bredvid maken 
Att Myrorna får in en massa stora klädesplagg.
Vaniljpulverproducenten måste ju jubla.
Undra hur mycket t.ex. företag som Barilla känner av det här.

missaz, detta med det minskade trycket på jordens yta är ju toppen! Det innebär ju att landhöjningen fortgår och att klimatinverkan med höjd vattennivå inte påverkar Sverige så hårt!
Detta är ju en inverkan som man inte tänker på då man kränger i sig fläsket på morgonkulan.
#5 Hihi! Där ser man!
#7 Så sant, vi bidrar alltså till ett bättre land att bo i trots klimatförändringarnas biverkningar…

Många har ju även märkt av nån timmes mindre sömnbehov, säg 5000 av våra medlemmar (ren gissning). Detta innebär 5000 timmar mer vakentid per dygn, över 1,8 milj timmar på ett år!
Rädda världen-ätLCHF

Textilindustrin kommer att gå mycket bättre!
Mycket roligare att köpa nya kläder ju - som det varit hittils så köper jag bara när det är absolut nödvändigt. 

Drivmedelskostnaden måste ju gå ner också, totalt… alltså bidrar vi till att det totala utsläppet med koloxid minskar! Å andra sidan får vi inte längre mängdrabatt när vi åker ensamma i kollektivtrafiken.
Lufttrycket blir väl mindre också, i och med att vi kollektivt tar mindre volymytrymme i atmosfären.

/Stefan
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

Om flygbolagen snackar om dubbel kostnad för feta så borde det väl bli halva kostnaden för folk med LCHF: certifikat!
Vi blir så snälla och glada och trevliga att världen totalt blir trevligare…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Framför allt ökad hälsa och färre mediciner/läkarbesök! Samt förhoppningsvis mer pengar åt de som gör bra mat och mindre pengar åt de som gör skräp. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Världsomvälvande ringar på vattnet…!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Möjligen kan vi ha bidragit till den globala uppvärmningen när vi brände allt fett…? 
#5 Ber att få grattulera 
Och nu när vi är närmare 16 000 medlemmar - så råder smörbrist och straffbeskattning på fett… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Och nu när vi är närmare 16 000 medlemmar - så råder smörbrist och straffbeskattning på fett…