Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 3976 ggr
Rcsn
0

Hemmagjort kryddsmör

Jag funderar lite över detta med att göra sitt eget kryddsmör och vilka ingredienser som krävs/godkänns enligt LCHF-principen. 
Är det helt enkelt så simpelt att man bara kan röra ned ett par nypor valfri krydda i en bunke Bregott?
I sådana fall har jag ju faktiskt tillbehöret till steken i min ägo allaredan.

MillaJ
0

allra godast är ju att röra ner finhackade färska kryddor i riktigt smör.. Det är super!

Sindri
0

Smör är godast och nyttigast. Bla i den här tråden finns flera smaksättnignsförslag.

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Först skaffar man en gård, sen en ko, sen skaffar man gott hö till kon, sen mjölkar man och sen separerar man grädden, sen kärnar man smöret, tvättar det.. och sen får man odla några goda kryddor för att ha i..!

Äsh, det blir nog lika gott med Bregott och valfri krydda? Foten i munnen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Wenn
0

Smör föredrar jag med färska kryddor eller vitlök .Mums

[Ninjakossan]
0

Det är absolut så lätt som du tror! Pressa i lite vitlök, använd någon god krydda eller testa med hackad rödlök eller gräslök i! Det sistnämnda har jag inte provat ännu, men läste någonstans och det verkar supergott!

Phille03
0

Smör, lite gräslök, flingsalt samt vitlök använder jag.

Tar ut smöret på fm, så det blir mjukt. I med de andra ingredienserna. Kör med degkrokarna. Lägger dmöret på en bit plastfolie, rullar så det blir en rulle. In med det i kylen, så att det stelnar. Sen är det bara att dela i lagom bitar o stoppa i frysen.

Ska göra en omgång imorgon, för kryddsmöret har tagit slut.

MimLan
0

Det finns många trådar om kryddsmör. Här är en av dem.

tistelflikkan
0

mmm, hemgjort vitlökssmör Cool

när jag jobbade som servitris gjorde kocken en gång ett svampsmör som han serverade till fisk. det var jättegott! antar att han smörstekt blandade svampar, sen hackat dem jättesmått och blandat med smör. mums!

tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

Phille03
1

Svampsmör lät gott! Gillar ju både svamp o smör, så det måste ju vara gott.

Ska göra en laddning kryddsmör om en stund, delar väl smörpaketet på mitten o gör lika delar med vitlökssmör samt svampsmör.

Cowboy
0

Du ska givetvis använda SMÖR om du ska göra kryddsmör. Du vill väl blanda i kryddorna och göra en rulle som du lägger i kylskåpet.

Bredbart smör kan du använda om du ska bre på det på biffen men det trevligaste är väl smör som smälter på den varma nystekta biffen.

Det kryddsmör du köper i affären ska vara gjort på smör.