Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1720 ggr
[ALX]
0

ALX on line...

Hejsan hejsan! Cool

Här har ni snärtan på närmre 30 bast som bestämt sig för att testa på ett hälsosammare liv.

Pigg och aktiv. Trivs bäst i aktivitet. Därför springer jag milen i maj 2012.

Det är anledningen till varför jag givit mig på att testa LCHF.

Jag har givit mig själv en chans på 1 månad v.37-v.41 att testa på om det fungerar och att jag mår bra av det.

Går det bra så är mitt primära mål att det ska bli en livsstil.

I bagaget har jag med mig laktosproteinallergi och i släkten finns det diabetes. Jag hoppas på att bli kvitt det förstnämnda och att aldrig utveckla det sistnämnda.

"Grädden på grädden" som LCHF:aren skulle säga är att jag går ner några överviktskilon.

Att jag skapar en egent tråd är för att jag vill dela med mig av mina tankar och frågor som jag har under tiden.

Tack för om du ger dig tid till att bara läsa eller svara.

To be continued…

[ALX]
0

NULÄGESANALYS: Snart v.2 av 4 testveckor förbi.

Jag trivs med min kost. Jag är definitivt inte hungrig. Jag tror jag äter t.o.m mer/fler mål mat om dagen sedan innan.

Hittills (läs: 2 veckor) har jag blivit FRUKTNSVÄRT medveten om hur mycket skit(rent ut sagt) man trycker i produkter i dag. OCH då har jag slutat att köpa halvfabrikat för länge sedan och bl.a. använt rapsolja vid stekning sedan många år tillbaka.

Jag är inte den som har överkonsumerat kolhydrater i kombination med fett/protein. Jag är den som inte varit medveten!

Jag har inte kollat på innehållsförteckningen och köpt allehanda produkter för matlagning i godan tro. JAJA någon lösgodisbit här, en kanelbulle där också en pizza då och då. Som så många andra!

Nu är det så illa att en spann kokosfett är på väg hem till mig Tungan ute

BIEFFEKT: AJ AJ AJ! Jag gav mig chansen för två veckor sedan i tron om att LCHF skulle trigga i gång min träning bättre. Lite halft opåläst och utan att någon berättat för mig om ÖVERGÅNGSBESVÄREN.

I stunden är jag krypandes till närmsta hälsokost…jag tror jag saknar magnesium/kalcium. Än om jag inte får i mig så mycket kalcium genom kosten. Då jag är laktosproteinallergiker.

Jag håll på att spy efter all fettintag första dagen. Jag har haft huvudvärk (vilket jag annars aldrig har). Full på två glas vitt torrt vin förra helgen. Bakfull och ONT i njurarna dagen efter…

I måndags vart jag ute på PW i 40 min vilket resulterade i att jag fick köra "Skalmans klocka: träna-äta-sova" den dagen.

Därefter fick jag det här sendraget som helt och hållet gått över i…träningsvärk från höfter och neråt. Speciellt baklåren! Och under natten/morgonen. Tror ni jag tränat sedan dess!?!

SO FARE…NOT SO GOOD!

MOTIVATION: Jag har inte avikt från kosten. Har en inställning av att fortsätta efter v.41. Tror att jag fått tillbaka mitt luktsinne!?! Jag är lite småallergisk i själen, än om jag inte erkänner det.

"Summan av kardemumman"

Jag tror jag befinner mig i övergången. Min hjärna har inte fattat att den ska kicka igång på fetterna och det förstår jag!

Då jag varit FETTSKRÄMD sedan barnsben.

INSPIRATION: STOR ELOGE till de kämpandes eldsjälar som delar med sig/frågar på detta forum. Under 2 veckor har jag lärt mig så mycket samtidigt som att jag inte tappat TRON på att LCHF kommer att hjälpa mig i min träning/hälsa i längden.

@->---

[ALX]
0

B-Calm, Holistic D3-vitamin och Biofood ekologiska kokosfett tillhör numer min kost. Jag kan varmt rekomendera www.bodystore.se som vart snabba med leveransen och hade bra betalsystem.Dessutom är dem billigare än hölsokostaffären på både B-Calm och D3-vitaminerna.

Sendraget som fick mig till att läsa på om magnesium har försvunnit och ersatts med en dålig mage med kokosfettet.

Förhoppningsvis är det att jag ska vänja mig vid kokosfettet?

Över lag känner jag mig piggare och i helgen vart jag ute över 1 mil till fots.

Viktminskning? Vet jag inte om jag gjort. Inget nämnvärt i sådana fall. Det är inte därför jag egentligen äter LCHF utom för att bli sundare och framför allt må bättre med min träning.

Vill du följa min hälsoresa från och med efter detta meddelande är du välkommen att besöka: http://www.metrobloggen.se/beteeende där bjuder jag på lchf, löpning, motivation, inspiration m.m. För den som själv behöver inspiration, vill peppa mig på vägen eller bara är nyfiken. Välj själv! Välkommen Skrattande