Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1105 ggr
nagithas
0

Viktnedgång? Normalt

Hejsan!

Började med LCHF för en vecka sedan, har ätit massor med god mat som man har blivit intutad att man inte ska äta. Jag äter mindre än 20 kolhydrater om dagen och kör LCHF väldigt strikt. Innan jag började med detta vägde jag 120 kilo och mina helger bestod av läsk och godis i mängder. Åt också väldigt mycket skräpmat som tex. pizza på fredagar och max burgare på lördag eller söndag. Min mage var paj och jag fick nog av allt socker. Något var tvungen att ändras då jag förstod att jag inte kunde hålla på så här då troligtvis diabetes lurade runt hörnet.

Men jag ställde mig på vågen på måndagen för att se vad jag vägde och för att se om jag åt rätt eller om denna feta kost gjorde att jag gick upp i vikt. För skoj skulle vägde jag mig igår och vågen visade på MINUS SEX kilo. Kan det verkligen stämma? Jag vet att mycket vatten försvinner ibörjan men är det möjligt att ha gått ner så här mycket på bara en vecka. Det är ju nästan 1 kilo om dagen jag förlorat. Sen mätte jag mig idag och har förlorat 2 cm runt magen. Är detta verkligen möjligt eller är det jag som ser helt fel? Vågen står på 114 kilo och midjemåttet är numera 128 cm. Om detta är möjligt och jag inte sett fel så är det ju bara att fortsätta med denna kost. För fan vad stor jag är egentligen.

Hur många kilo förlorade ni i början? Hur många cm minskade runt magen på er?

Wand
0

Jag har inte själv gått LCHF men det är väldigt vanligt att gå ner så mycket i början. Dessutom går man ju ner mer ju mer man väger också. Att gå ner 6-7 kg första veckan är normalt av vad jag själv har sett från folk, om man väger såpass mycket. Om man däremot är en lätt överviktig person på kanske 70 kg så blir det en enorm skillnad på viktminskning! 

Bara att köra på. Glad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

nagithas
0

tro mig 6 kilo är en enorm sporre att fortsätta och det bästa av allt är att jag fått bort min uppblåsta mage pga allt socker. jag behöver heller aldrig gå hungrig.

Wenn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

# 2

Är du man så  har du lättare att gå ner i vikt.

Zepp
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Räkna med att det är vatten, så blir du inte besviken om det saktar in.

En sporre är det säkert iallafall.

Iomed att vattnet försvann så kan du inse att du har ändrat din hormonbild och iomed att du reagerar så snabbt så är det nog inte fel att fortsätta på den vägen, även om det går långsammare framöver.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nagithas
0

jag är kvinna. och ja det är sant att det går långsammare men ändå