Detox efter LCHF
Om man kör en kur med detox i ca 2 veckor vad händer då tror ni?
Går man upp en massa i vikt eller?
Jag kör ganska strickt dvs lite grönsaker nästan inga faktiskt nu sen 1 augusti.
Ngn med erfarenhet?
Vad är det du förväntar dig av en sådan kur och varför tror du att det blir så?
Instämmer i MimLans undran..
Varför vill du detoxa (gissar du menar sån med fruktdrycker och piller..)? Vad behöver du rensa ut?
Bästa detoxen har du väl redan i full gång iom LCHF..

Risken med sk detox är väl att du pga ett kaloriunderskott skruvar ner din ämnesomsättning vilket sen bäddar för att du tappar muskler och därefter bygger fett istället när kuren väl är avslutad
En frisk kropp som får lchf-kost avgiftar sig själv kontinuerligt så du lär inte få ut så mycket positivt av satsningen
Detox är bullshit.. kroppen renar sig själv hela tiden.
Ät riktig mat istället
Tack! Detsamma sa min man som varit såååå kritisk till att jag äter LCHF för att jag nog kan få brister….
Var bara nyfiken!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla näringsämnen som behövs finns i kött! Det enda man ska se upp med är c-vitamin. Det finns i lever så äter du det så är det lugnt med det också. Annars kan man äta gul paprika som också är rikt på c-vitamin, en halv om dagen täcker c-vitaminbehovet. Sådeså.

#5 Om du kollar denna näringstabell så ser du att gul paprika kommer redan på fjärde plats medan apelsin först kommer på nittonde plats vad gäller c-vitamininnehåll! Allt annat finns som sagt i kött.
Jag äter inte gärna lever men gul paprika ska jag köpa in. Annars mår jag prima och går sakta neråt i vikt!

Glömde ju själva näringstabellen!