Low Carb Butik i Malmö
Har precis varit på den nyöppnade Low Carb- och Raw Food-butiken på Västra hamnen i Malmö. Jag kände inte till den förrän jag läste om den av en slump när jag skulle beställa lite varor på nätet, trots att jag försöker följa med i det mesta som händer på Low Carb-fronten här nere i Skåne. Men det verkar inte snackas så mycket om den här butiken. Konstigt med tanke på att det måste vara en av de få LCHF-inriktade fysiska butikerna i landet.
Kan rekommendera den, trots att större delen av utbudet snarare riktar sig till Raw Food-människor. Dessutom säljer de en del fejk-produkter som man bör akta sig för, som maltitol-choklad och Dreamfields bluffpasta. Dock är det väldigt bekvämt att kunna köpa shiratakinudlar, mandel- och kokosmjöl och sukrin över disk. Dessutom har de andra roliga grejer som yerba mate och lucuma-pulver samt en väldigt prisvärd grönsakssvarv för under 400 spänn.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hurra!
Då blir det en tur till Västra Hamnen snart för min del. Hur ligger de till prismässigt?

Perfekt! Jag som ska till malmö imorgon! Var i Västra hamnen?
Vad är shiratakinudlar? Vad är de gjorda av?
Visst är det underbart med en fysisk butik?
Tror dock att anledningen att det inte snackas så mkt om den är just att den är så nyöppnad. har för mig de öppnade typ nu i helgen :)
Ica Maxi i västra hamnen har också mandelmjöl och sukrin!
Nej någon nämnde den här på forumet häromveckan så helt ny är den inte.
Lucumapulver (som väl inte är så bra egentligen enligt trådar här) finns även på ICA Söder på Möllan.

Jag har varit där idag! Tog en halvtimme innan vi hittade dit.. >< Fanns inga skyltar utsatta. Men dom hade bara en smal liten hylla med LCHF, resten var rawfood. Pratade med tjejen som hade hand om inköpen och tipsade om mer LCHFgrejor. Sa även att hon kunde skriva en tråd här om vad ni vill att hon beställer in. :)
Var i Västra hamnen ligger butiken ?
Adressen är Isbergs gata 9. Som nån sa så har de inga skyltar, men det är bara att knata in. Priserna är rätt hyfsade, tycker jag. Ungefär som på nätet och man slipper ju frakten. Och även om det mesta de säljer går att hitta på andra ställen i Malmö så är det skönt att hitta det mesta samlat och shiratakinudlar finns så vitt jag vet inte nån annanstans.
Nej, lucuma-pulver är väl kanske inte det allra bästa ur LCHF-synpunkt, men jag är sydamerikan och lucuma-glass är ren nostalgi för mig så det kostar jag på mig ibland! :)
LCHF-butiken har även börjat sälja en hel del produkter på COOP Forum i Lund, såg jag på Facebook i veckan.

jag tog några bilder när jag var där. http://fettofenix.blogspot.com/2011/09/low-carb-shop-malmo.html