Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1886 ggr
goffa
0

Tankar om denna lunch?!

Åt just knaperstekt rimmad sida (lade i sval panna och lät dem torka på hushållspapper) och stekt ägg (i flottet) - det måste väl klassas som en "bra"LCHF-lunch?! Ska bli spännande att se hur länge jag står mig bara.

Något som slog mig när jag registrerade maten på matdagboken var… Hur påverkar knaperstekningen näringsinnehållet i stekfläsket? Smälter mkt av fettet bort eller blir det snarare friterat? Och hur mkt tar äggen upp när de steks i flottet? Dvs hur rätt-/missvisande blev min registrering avseende "rimmad sida, med svål" och "stekt ägg".

Beate
0

Det är väl mest vatten som ångas bort när man steker och om du steker äggen i flottet så borde du ju få med det mesta fettet.

Hur länge du står dig beror ju på hur stor mängd du åt också och sen tycker jag även att det är så olika från dag till dag, vissa dagar står man sig hur länge som helst, andra blir man hungrig fort igen även om man ätit ungefär detsamma.

[Pennylane1]
0

slå över resterande fett så vet du att du får i dig allt… fast lät du fettet sugas i i hushållspappret menar du? Då får du suga ur pappret också Tungan ute

goffa
0

Nä, det utsmälta fettet lät jag vara, nån måtta får det vara :-) Ett framsteg att jag åt fläsk med själva fettet, så ett steg i taget om jag får be :-)

[Pennylane1]
0

Skrattande

Beate
0

Så, när blev du hungrig igen?

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter som en kanonlunch :)