Förändring?!
Hej, jag tänkte fråga er som kan detta om jag kommer märka någon förändring om jag slutar äta pasta,bröd,potais osv - fast fortfarande äter frukt och sådant.
Jag har ingen möjlighet att 'rivstarta' då jag fortfarande går i skolan och måste ära det som bjuds om jag ska orka med dagarna.
/ Fiskigt.
Du kommer antagligen att hamna i ketos bara du håller dig under 100 kolhydrater/dag. Ju striktare du är ju bättre effekt får du. Om du tex. äter en omelett till frukost förbänner du i huvudsak fett ända fram till lunchen. Prova dig fram! Det kommer säkert att gå bra, men du kan vänta dig att det går lite långsammare. Sedan jag började med LCHF har jag gått ner 6 kg, landat på min idealvikt och stannat där. Sambon som hängt på mig till hälften ungefär har gått ner 3 kg under samma tid och blivit av med sin putmage. Jag äter ungefär 50 kolhydrater/dag och har ändå tappat överskottsfettet. Du blir tåligare för kolhydrater om du rör på dig lite också. :) Lycka till!
Tycker det låter som en jättebra start, så länge som "och sånt" inte betyder godis 
okejj, tack för svaren! :)