Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3676 ggr
DaMum
0

Tips på roliga spel?

Hej på er!

Antar att det finns fler än jag som gillar att spela på datorn. Jag gillar sådana där enkla spel, som går att ladda ner eller spela on-line.

Vill jättegärna ha tips på bra spel och bra sidor.

Här får ni några tips av mig:

www.bigfishgames.com
www.gamehouse.com
www.absolutist.com
www.novelgames.com
www.popcap.com
www.funnygames.nl

Jag gillar bäst spel som "Bubble shooter", "Zuma", "Luxor" m m. Min dotter brukar kalla dem "plippaplopp-spel" eftersom det oftast går ut på att skjuta bort 2 röda kulor med en tredje röd o s v.

Kram!

folke
0

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

DaMum
0

Tack Folke!

Där fanns det mycket smått och gått att välja mellan!

Kram!

Skogiz
0

Både tjejen och morsan är sålda på sånt där. Popcap är bäst enligt min mening, särskilt då bookworm/bookworm adventures, bejeweled, chuzzle och dynomite. För min del är det mest World of warcraft, metal gear solid, neverwinter nights, soul calibur, splinter cell… Äh, jag gillar massor av spel! Här är mitt lilla bidrag: zoo keeper! http://www.2flashgames.com/f/f-231.htm  Liknar bejeweled, mycket beroendeframkallande. Det finn förstås ännu fler spel där också.

Effie
0

Jag går ibland in på www.spela123.se - fast av någon anledning trivs jag bättre på den norska varianten, www.123spill.no. Sambon spelar gärna på www.blip.se

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

magma
0

Tack för tipsen, de kommer även sonen (fem år) uppskatta!

dcos
0

Jag gillar Tantrix väldigt mycket, som sälskapsspel. Nu finns det som onlinespel också. Det är ett klurit puzzel, som verkligen kan ge hjärngympa.

Flört

DaMum
0

Nu har jag testat Tantrix! Det var rätt kul, men jag behöver öva…

Shockwawe är f ö en bra sida också, hade glömt den.

Kram!

hemul
0

De här är enkla så det räcker men jättesöta.
http://www.ferryhalim.com/orisinal/

Det här är otroligt fint. Väldigt klurigt och tar lång tid att klara. Finns cheats om man googlar.
<http://www.samorost.net/samorost1/>
<http://www.samorost.net/samorost2/>

DaMum
0

Hahaha… ja nu minns jag, samorost… höll på att göra mig galen!

Och Orisinal… de är verkligen jättesöta! De hade jag också glömt!

Mona-Stina
0

http://web.telia.com/~u43509647/cubeshot1.html

Ett spel jag laddat ner och kan sitta med i timmar.

anki1
0

Jag spelar mest taipej, det är avstressande och rogivande, lite lagom klurigt, som korsord liksom

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Sara40
0

Vad sägs om www.secondlife.com? Inget spel i samma bemärkelse som de ni nämner ovan men ganska spännande kan det dock vara och behöver inte kosta pengar.

Så här skriver de själva på intro sidan: Second Life is a 3-D virtual world entirely built and owned by its residents. Since opening to the public in 2003, it has grown explosively and today is inhabited by a total of 5,835,082 people from around the globe.

Lite häftigt tycker jag att det är att multinationella företag satsar på att köpa virituell mark i Second Life i marknadsföringssyfte.

DaMum
0

Sara40!

Är detta lite som "Sims" då?

annarosa
0

Du tycks besöka samma spelsidor som jag DaMum. Zuma-liknande spel är det jag gillar mest.
Har du testat Sparkle? Det finns här:
www.reflexive.com

Fast på den sidan kan man inte spela online.

Sara40
0

Jag har ingen erfarenhet av Sims men jag tror att de i alla fall påminner om varandra. Second Life är helt enkelt en virituell värld där man skapar sig ett alter ego efter tycke och smak och där man kan göra mycket av det man gör i verkliga livet - mycket kostar dock pengar men inte allt. Själv skulle jag i dagsläget inte spendera pengar på att köpa virituell mark /hus/ möbler/ fordon/ kläder mm som finns till försäljning, men kan vara spännande att titta runt lite och kanske prata med folk från olika delar av världen . Som sagt lite häftigt att så många multinationella företag tror på detta för framtiden, tycker i alla fall jag. Hörde någonstans att till och med svenska kyrkan planerar att / skall etablera något i Second Life, men vet inte om det stämmer.

catlin
0

Jag är rätt kass på dataspel, men ibland lägger jag ett pussel.

Här är en sida som räcker länge.

Motiven äro legio och man kan välja form på bitarna. Jag kan rekommendera 70 piece bulbs, de är roliga.

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

DaMum
0

Pussel, så kul! Tack för den länken!

Kram!

DaMum
0

Nån som minns det här då?

http://nico.se/spel/dinkysmash/

Kram!

jisu
0

Vet ine hur man gör så du får direktlänk ,men du får söka självGenerad

www.spela.se oj nu fixa det visst sig

kram

Koylie
0

å jag brukar hålla till på www.king.com emellanåt

DaMum
0

Oj, tack, så många härliga länkar!

King.com besöker jag ibland, men bara gratisspel. Är helt enkelt för dum för att fatta hur man spelar med riktiga pengar, och tur är väl det…

Mona-Stina! Är det spelet du länkar till en variant av Tetris?

Ååå så kul, nu ska här spelas!

Kram!

umbra55
0

Här är ett kul för den som gillar ord: Betapet

kostar inget, men man måste vara medlem

DaMum
0

Tack, jättekul! Det här blir något att sätta tänderna i för en spelsugen DaMum!

Dottern borta hela  helgen och jag är mol allena, så jag kan fördriva tiden med bara onyttigheter…Flört

Sara40
0

Hittade detta på CS i dag… Kanske dax att ni alla skaffar er ett konto på Second Life Flört

"Enligt färska siffror från Gartner kommer 80 procent av alla internetanvändare att ha ett konto på Second Life eller liknande forum i slutet av år 2011. Företag som vill satsa behöver överlevnadsråd, anser analysföretaget. Gartner råder företagen att satsa hårdare på denna trend och att begränsa investeringarna till miljöer som är stabila och mogna. Analysföretaget spår att den kommersiella potentialen finns inom begränsade områden. - En stor del av alla aktiva nätanvändare och större företag kommer att hitta ett värde i att delta i Second Life och liknande forum under de kommande åren, säger Gartners analytiker Steve Prentice på Gartner."