God morgon 19 sept 2011
I andra iFokus så finns det "god morgontrådar" finns intresse för sånt, eller finns det redan fast jag inga hittat?
Startade upp med LCHF i fredags och är övertygad om att det här är rätt.
Helgen har funkat fint, fick dock en varningssignal från en vännina som kört LCHF förrut att man ska akta sig för bacon…för mycket omega 6, jag som älskar bacon, hur mycket/lite bör man äta av det?
Denna regniga morgon har jag startat upp med kaffe med grädde, bra start för mig, sonen har sovmorgon och ska väckas straxt.
Blir en lugn dag utan några måsten, ska dock åka och handla sånt jag upptäckt fattas i vårt kylskåp.
Mannen får hänga med på LCHF och det går ganska bra, hoppas han kan hålla "linjen" även idag på jobbet.
Maria
God morgon :)
Välkommen till gänget och låter skönt med en dag utan måsten. Själv har jag tvätt-, städ- och storkoksdag idag så blir väl lite mer stress men ändå hanterbart. Sitter också just nu med en kopp kaffe med grädde i och lyssnar på regnet medan lillfisen sover, underbart ^^
Moorning :))
Vet, inte hur det är med baccon. Själv har jag dragit i mig en kycklingklubba till frukost. Kaffe m grädde
många äter bacon varenda dag utan problem, jag vet inte, det där med omega6 i bacon hade jag inte ens hört, det är väl annars tillsatserna det brukar kunna varnas för.
Om du menar att du ska skriva en ny godmorgontråd för varenda dag tycker jag det är rätt överdrivet… vi brukar ombes att hålla ner nytrådskapandet till ett minimum. Bara starta en ny tråd när det känns nödvändigt alltså.
Jag brukade äta 70-100 gram bacon till frukosten. Nu har jag gått över till sidfläsk av gris, som är helt utan tillsatser. Visst innehåller grisköttet omega 6, men det är väl bara att kompensera det med t.ex fisk och fiskleverolja.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på er !
Jag äter bacon och ägg till frukost eller äggmos med smör. Har en liten butik som jag beställer färskt sidfläsk hos oxå
Godmorgon tråd kan väl vara trevligt, ska trådarna hållas nere ?

God morgon … min dag borjar med osregn och regnat har det gjort hela natten … jag klagar inte for tradgarden behover vatten innan snon kommer, men familjens 4-benta medlemmar ar inte glada for det blir ingen leashless park pa morgonen … inte pa grund av regn men val av att det ar aska ocksa 
Jag har slutat ata bacon pa morgonen eftersom jag inte ar tillrackligt hungrig. 3 hardkokta agg och sa star jag mej ett bra tag.
Jag tror att det inte har varit god-morgon-trådar här för att det är en rätt hög aktivitet med nya trådar, ändå. Därmed inte sagt att man inte kan ha god-morgon-trådar 
Om man har en fråga så uppmanas man söka på forumet först, innan man startar en ny tråd, för att det inte ska bli så många upprepningar av samma typ av frågor. Någon annan begränsning har jag inte hört talas om. Förutom att syftet med forumet är att vara en mötesplats för oss som äter lågkolhydratkost.
http://gotlandsruss.ifokus.se/#4d7124ddb9cb462141047b41-1-god-morgon-
Fick idén om godmorgontråd ifrån ovanståend, där dom har den som vilken tråd som helst.
Själv tycker jag det är trevlig men här är som nån sa kanske sån aktivitet ändå så det blir för mycket helt enkelt.
Ibland som ny på ett forum kan man känna (iallafall jag ;-)) att man skulle vilja "säga nåt" men inte har nåt enligt en själv att säga…om ni förstår. Det här med godmorgontråd känns för mig välkommet att delta i för alla.
Men som ny här vill jag inte komma här och rumstera om :-D utan det var bara ett förslag.
mvh Maria
Tycker det var en bra idee med en godmorgon tråd, förstår inte vad som är problemet med flera trådar? Hellre det med en tråd där det är 568 svar som man måste bläddra igenom för att komma till det senaste inlägget..