Ja då var det färdigrensat =)
Ja en tur till skogen blev det idag, För fint väder och svamp vill jag ha, och det blev mycket trattisar med hela 12 liter och det fanns mer i skogen, det var bara det att tiden inte räkte till. Men vi får åka ut dit igen om någon vecka.
Så nu vill jag ju bara ha några bra lchf recept på svamp soppor med som jag kan laga =)
Har ni några mumsiga recept så sätt gärna in dem tack 
Tag så mycket svamp du har råd med men minst ca 200 gram till 4 port. Dela dem på längden(ta tag i hatten mot mitten och dra isär), Skölj noga, låt rinna av och stek i rikligt med smör på låg värme utan att bryna tillsammans med ½ gul lök eller 2 chalottenlökar finhackade. Salt och peppar + ca 5 dl vispgrädde, 2 dl hönsbuljong, men mer om det känns lite för tjockt.
Detta basrecept men minus buljongen blir även jättegod som stuvning tll frukostomeletten.
I övrigt antar jag att du vet hur man tar hand om just trattisar, bäst att torka dem på tidningar i någon dag eller om man har elektrisk svamptork, annars går det bra i ugnen på max 50 C. Torkad svamp håller i evighet och är väldigt bra att smula ner i sås eller soppa, smaken blir intensiv.

Tack yvonnel
Jo jag torkar min svamp för det tar minst med plats då och håller sig länge. jag älskar svamp i alla mat former, men det gör ju inte alla i familjen så det är så gott mär man kan gå ute i skogen och plocka istället för att köpa på burk för det är inte samma smak som de man har torkat och ha direkt i maten 
Nej, burkad svamp är inget att ha och knappt den där man köper färsk heller, typ champignon och dem andra. Så om man kan själv hämta i skogen så har man ett gott och fint förråd och kan dessutom känna både glädje och stolthet att man kommer sig ut i skogen och själv hittar "guldet".

ja man måste ta vara på vad naturen har att erbjuda vid sina årstider =)

Så i veckan blir det svap soppa