Nu är jag igång!
Från att ha kört det förhatliga Cambridge så har jag nu äntligen gått över till LCHF.
Viktmässigt är jag rätt nöjd, väger nu 66,5 till mina 167cm, går jag ner nåt kilo så är det väl helt i sin ordning men målet är att hitta ett bra levnadssätt med bra och framförallt god mat. Jag vill slippa småätandet och bli av med sockerberoendet!
För att vänja in magen på mat har jag dock de första dagarna tagit mina CBshake nästan som vanligt.
Startade upp ena dagen med endast en oxfilébit, mums sen har jag utökat och ätit, fläskkotlett med egengjort vitlökssmör, en brieostbit till det och lite salladsost.
Har upptäckt mozarellaosten och är helt förälskad!!
Igår lagade jag den första riktiga måltiden, som blev Blomkålsgratäng med riven och grädde, tog även i lite räkor, till det stekt bacon, gud så gott med riktig mat. Hade även en mozarellaost uppskivad med olivolja och liten dutt salt på, och några oliver…
är lite rädd att föräta mig så här ibörjan då jag inte är van vid mat, med CB i 6veckor så blir det lätt att jag VILL frossa….
Mannen borde ju här hänga på och det gör han, MEN han fattar inte det här med att det borde vara antingen eller….han har fortfarande en låda fylld med chokladkakor och div onyttigheter, vilket är totalt galet, tänkt tvinga honom att läsa min LCHFbok för att han ska fatta!
Han väger straxt under 100kg och är 174 lång…han kommer dessutom döda mig om han får reda på att jag skrivit ut den informationen här ;-)
Tycker detta forum är kalasbra och hoppas kunna hitta info och peppning här fortsättningsvis också.
Ha det bra!
Maria

Grattis!
Med lagomstora portioner av energirik, god, kolhydratfattig njutarmat kommer det säkert gå jättebra…
Veckan har många tillfällen att äta god mat och ibland måste jag påminna mig om det för att inte äta som om det var den "sista måltiden"…. Speciellt när jag, som igår, tillåter mig att tillaga lite kolhydrater i form av rotmos.
( kålrot och smör, fläsklägg och lite dijon…jösses vad gott
)