Maggans nystart!
Jäpp! För ett par veckor sedan gjorde jag en seriös nystart med LCHF och det känns jättebra!
Jag har fortfarande inte kommit igång med träningen som jag skulle vilja, men maten sköter jag exemplariskt.
Självklart blev jag extra peppad när jag steg upp på vågen igår morse - minus 2 kg på en och en halv vecka! *jätteglad*
Jag har upptäckt att LCHF påverkar smaklökarna. Har inte fuskat någonting de här veckorna, men har unnat mig en liten liten bit choklad 70 % någon gång.
Idag gjorde jag Flygande Jacob till lunch. Inte mycket banan, men när fick en bananbit i munnen så var min första tanke: "Yack, vad sött! Urk!"
Intressant… *ler*
I somras läste jag här att många har grädde och smör i kaffet. F-n, vad vidrigt, tänkte jag då. Nu är det min dagliga frukost och jag står mig i timmar!
Ett bra sätt att inte tappa sugen är att testa nya recept. *tipsar* Jag lagar något "nytt" minst en gång i veckan, ofta testas två nya recept på helgen.
Mår verkligen toppen!!!
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Nästan ett år sedan jag startade den här tråden. Eller… tråd och tråd… ett enda inlägg! *skrattar*
Hur som helst gör jag idag ännu en nystart med lchf. Jag tänker äta små, men feta portioner för att krympa magsäcken igen.
Jag ska uppdatera den här tråden minst en gång varje dag - och jag tar tacksamt emot peppning! Har försökt nystarta hur många gånger som helst sista veckorna, men sötsuget har blivit mig övermäktigt…
Men sedan programmet igår kväll (svt2) har jag insett att jag ätit för lite fett… Nu SKA sockermonstret dö!! *skrattar*
Pepp pepp!
Jättebra att höra nystarter känner jag väl till; det är bara att gå vidare :)
Dagen är visserligen inte slut ännu, men jag vågar ändå med säkerhet säga att det här är den första dagen på veckor (kanske månader) som jag inte ätit godis och/eller glass! Jag är helnöjd med min lchf-start, även om det är lite bökigt att äta på jobbtider i stället för hungertider. *ler*
Min dag har sett ut på följande sätt:
5-5.30: ett glas kaffe med mjölk (glömde mig) och påtår med grädde
7.15: lite gegga (kanske 1,5 dl) på kokt ägg, paprika, majonäs och tonfisk
9.45: 3 oststavar inrullade i skinka (bregott på skinkan)
12.00: en portion av köttgrytan jag gjorde igår (griskött, morot, trattisar, gul lök, grädde)
15.15: ca 1,5 dl gegga som på förmiddagen
18.00: En "american pancake" efter recept här på sajten. Men jag gjorde 3 st i stället för 4. Lite kanel på (men hade varit godare utan, tror jag).
Nu ska jag göra mig lite kaffe och ha grädde i, men annars är det nog färdigätet för idag. *ler*
Jag vill också påpeka att jag gjorde en gastric bypass 2008 - ifall någon tycker att mina portioner är lite små… Jag vill krympa tillbaka magsäcken efter att ha töjt ut den lite för mycket under det senaste halvåret. Fett är mättande och jag kan därför äta mycket mindre än jag vant mig vid! 
#2 baronbacon: Tackar så mycket! Behöver all pepp och alla kickar i rumpan jag kan få! *skrattar*
Fint det ;) titta in i Baroniet om du känner för det också, vi är en bra bunt folk som stöttar och peppar och delar med oss av svårigheter och braigheter!
100% ärlighet och personlig skärskådning är en av baroniets fasta byggstenar - åsså humor då förstås!
Nu sitter jag med ett glas fettokaffe och ser på tv. *ler* Ska strax göra mig iordning för att knalla iväg till tåget och åka till jobbet.
Det är dag 3 som precis startat och det känns jättebra! Jag känner redan att sötsuget minskat massor - och det lilla som dyker upp ibland är lätt att motstå. :D
Idag blir det lchf-pizza till lunch, jag gjorde en plåt igår med tonfisk och räkor. Jättemums!!! :p