Bra app för mat-info!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ni som har Android på era mobiler kan gärna söka på en app som heter "livsmedelsdatabasen".
Det finns en lista med över 2000 livsmedel med info tagna från livsmedelverkets (precis som på minmat).
För varje livsmedel finns en beskrivning av energimängd, viktfördelning, energifördelning, fettfördelning, kolhydratfördelning + en lista på vitaminer, mineraler och spårämnen, omega 3 + 6 och hur många % det är av RDI (man får göra personliga inställningar i början). Det är något som jag gillar starkt, då antal mg etc inte säger mig något efter som jag itne kan alla dagsbehov i huvudet - perfekt! Det är dock enligt livsmedelsverkets rekomendationer, så ni som vill man ska äta extra mycket D-vitamin t.ex får ha överseende med detta.
Man kan även i den bokstavsordnade listan över alla livsmedel ställa in så att man kan se en liten kolumn med hur mycket fett/kolhydrater/protein mm det är i varje livsmedel så att man snabbt kan söka på livsmedel med mycket fett eller lite kolhydrater t.ex.
Det enda som egentligen saknas är en "matdagbok", men det är något jag personligen inte använder mer än för kul skull ibland. Hoppas dock på att detta ska komma i framtiden, är väll främst något för de som börjar med lchf eller som "fastnat" och vill undersöka varför man kanske står stilla.
Men jag tycker det är så himla smidigt att ha en färdig lista som man alltid kan ha med sig på affären, eller kika lite snabbt när man lagar mat t.ex för att få ett hum.
Den bästa och enda appen jag någonsin kommer behöva för lchf 
Hakuna matata!