Recept på Chili cheese
Min man Per lyckades igår laga utmärkta hemgjorda chili cheese. Mycket bättre värden än de som finns att köpa på tex Max och McDonalds.
Du hittar receptet http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/7710/LCHF-kokbok-pa-finska-samt-recept-pa-chili-cheese.aspx
Fabricati diem, pvnc!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bokmärkt! Tack!

Åhh, Ni förtjänar en stor kram. Jag älskar Chili cheese. Nu har jag något att se fram emot i helgen. Tack.

tackar hoppas de är lika goda som de ser ut.. myckert fina
Ser jätte goda ut
Tackar, det här måste jag testa! 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Åh jag är beroende av chili cheese! Det är ju det godaste som skapats i snabbmatsvärlden!
Ska nog pyssla ihop lite egna nu minsann :)
Qui dormit, non peccat
Kan man köpa nötmjöl eller måste man mala själv?
Kokosnötsmjöl finns att köpa! LCHF-butiken har men jag vet inte vilka mer som har. Vet att vissa Lidl har mandelmjöl, men inte alla.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Hälsokostbutikerna har Kokosnötsmjöl, mandelmjöl har jag hittat på CityGross och det är billigt.
Införskaffat ingredienserna, ska testas ikväll 
Det blev mandlar och kokos, men jag har en sån där gammal kvarn så jag ska mala dem.
Återkommer med recension!
Förresten, hur lång tid tar det innan oljan är varm nog om man kör plattan på full effekt? Har ingen termometer 
Ska dra på kastrullen nu så puffar denna!
Nån som vet hur lång tid? (Se förra inlägget)

Vad har du för olja? Jag friterar i rapsolja (numera.. tidigare majs eller solrosolja)
Det ska vara varmt så det nästan börjar bli streck på oljan. Streck, inte vågor eller bubblor!!
Lägg i en på prov och dra sedan kastrullen åt sidan om du ändå tycker det fräser för hårt….. men sänk inte tempen för mycket…så blir det oljekokt
Svårt att förklara i ord hur det ska se ut eller kännas
Tack för snabbt svar! Rapsolja ja.
*springer ut i köket igen*

…och det ska inte ryka!! Då är det definitivt för varmt….dags att lägga på locket och dra bort från plattan!!
Jaha. Totalt misslyckat 
Lade i den första när det sjöd i oljan och kom kolsyreliknande bubblor. Den låg på botten i en minut, sen plötsligt så började det koka, bollen flög upp till ytan och sprack.
Drog av plattan och la i de andra. De fick ingen färg och sprack så småningom de också.
Pannkaka av alltihopa alltså.
Gör kanske om det med en termometer nästa gång.
Jag har haft precis samma sorts erfarenhet så för min del blir det inte mer slöseri på bra matvaror/ingredienser. Alla kan ju inte vara bäst på allt, så jag ger upp.
en bra idé är att göra brödtestet för att kolla temperaturen http://www.tasteline.com/Recept/Brodtest_-_Fritering_i_olja nu kanske inte alla här har bröd hemma… ;p men det går kanske att testa med något annat?
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se