Träning och hälsa!
Hej,
Jag har hittat en mängd matnyttig information på det här forumet och är minst sagt glad över att ha hittat hit.
Jag har väldigt svårt för att sammanfatta och få en helhetsbild av informationen jag läser och det gör det hela väldigt svårt för mig nu när jag vill ta tag i träningen och försöker hitta tips härifrån.
Det jag önskar är att få tips om träning och kost för att uppnå ett hälsosammare liv. Jag ligger precis under mitt bmi men har totalt förlorat muskler och kondition eftersom jag inte har hållt efter det i alla år efter skolåren. Några tips?
Du har lite nybörjartips på "Träning inför badsäsongen" men annars är det så att vi som äter LCHF behöver inte träna för vi kommer i form ändå! 
Vi kommer faktiskt i alla möjliga former, mest runda men även smala och "normala". Men allvarligt skojat så är det det tråkiga "Lagom är bäst" som gäller. Gå eller cykla i lagom takt, ta en skogspromenad och ge dig rätt ut i klorofyllen så övar du även koordination och balans samtidigt som det blir roligare än att "äta asfalt". Med en bra cykel behöver du inte många hundra meter i terräng för att få ett lagom träningspass.
Gå framför allt inte på gym när du har alla träningsmöjligheter ute i naturen. Lyft stockar och stenar och försök att välta lite träd så får du gratis träning, frisk luft ingår i priset. Vill du träna hemma också så köp ett träningsgummirep, knyt fast det i något stadigt, dra och slit i det enligt handboken som följer med.
Träning ska vara kul och helst gratis! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Om du kollar på forumet under Motion & träning så är där massa tips om det.