Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4443 ggr
[Ai-chan]
0

Dålig i magen utav mat - pga LCHF?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I vintras så började jag med LCHF kosten, höll i några få veckor, sen så började man fuska och fusken blev heltid och sedan så glömde man bort det där med LCHF en hel del.

Men nu är det så att efter jag började äta en massa annan mat som inte inte LCHF. Så blir jag dålig i magen utav en hel del. Nu kommer jag prata lite äckligt så inget för känsliga människor… Men jag blir ibland riktig dålig i magen, prutnödig, ibland sprutar det ur mig och ibland blir jag super hård - går nästan fan inte att skita. Nog att jag inte blir så utav all icke LCHF mat, men en hel del. Pizza, hamburgare, och sånt. Kebabsallad funka. Pommes har jag svårt för. Osso ny mat, och kryddig mat kan jag också ha svårt för. Och magen låter nå extremt.

Inte alls roligt. Speciellt inte om man blir bjuden på mat hos någon, ex någon kille som vill bjuda på middag.

Vad kan man göra? Eller är det bara kanske börja med LCHF igen? Men jag vill ändå kunna äta lite allt möjligt ibland utan att behöva fisa och sitta på toan en massa. Och så att magen kan hålla käften. :)

LatMask
0

Hej Ai-chan! (Är det din stiliga kisse som heter så?)

Du åt LCHF "några få veckor" i vintras. Under sommaren (?) har dessa få veckor resulterat i en ytterst besvärlig mage.

Är detta alltså problem som du aldrig någonsin haft tidigare?

dufva
0

Du mådde ju tydligen mycket bättre när du åt lchf.

Kanske blir kontrasten större när du nu kan jämföra med hur en mage ska bete sig när man ger den "rätt bränsle"

Det är som att tanka en bil vid fel pump på macken Obestämd

Du vet ju  hur du ska äta för att må bra så det är ju bara att välja egentligen Tungan ute

[ErikSvensson]
0

Du kan tyvärr inte äta kakan och ha den kvar. Vill du äta allt får du acceptera en viss.. odör. Flört

Wildrat
0

Grattis du har fått IBS!

Vetemjöl är rena döden för kistan och sen kan man vara känslig för olika saker, min mage gillar inte potatis, spenat och vindruvor/russin. Äter jag detta blir jag gasig, svullen och blir extremt lös.

IBS finns det ingen bot för utan det som gäller är att hålla sig ifrån det magen inte tål. Vill du inte äta LCHF så får du iaf hålla dig ifrån det magen inte gillar eller stå ut med besvären.

[Ai-chan]
0

#1 Hej hej! Kissen på bilden heter Tindra eller i stamtavlan S*Ringbom's Tindra, norsk skogkatt hona. =) Ai-chan är japanskt smeknamn bara. =)

Nej, jag har inte haft dessa besvär tidigare. dock hade jag lite smått problem med pizza sen innan, men har bara blivit värre efter LCHF och har problem med mycket mera mat sorter. Jag åt LCHF några veckor bara i vintras, men efter det så har magen tålt mindre och mindre mat.

#2 Jo, känns nästan som att man måste börja med LCHF igen. Har bara sån extrem motivations besvär, och dålig fantasi på mat. Jo, jag måste nog välja, men man vet inte riktigt vad det är som man tål mindre utav. Deppigt, gött me skräp mat med ibland - syns dock på vågen med.

#3 hehe jo, jag får nog göra det - roliga är att man tålde allt förr. Hopplöst! Men inte roligt när man blir bjuden på mat hos en kompis eller hos en kille och sen blir magen paj. Man vill ju då inte säga nej då heller till mat som man blir bjuden på. :) Och eftersom man inte riktigt vet vad det är för något som man tål mindre utav så kan man inte säga till heller i förväg.  :/

#4 Vad är IBS? Varför kan jag ha fått det? Kan jag kolla upp det på något vis?